Laholms FK
Falkenbergs FF torskade hemma mot ÖIS under lördagen. Trots två mål av Klara Helgesson förlorade FFF med två bollar.

Matchen var mållös fram tills 27:e minuten då ÖIS tog ledningen. ÖIS gjorde sedan ytterligare två mål innan klockan hade tickat upp mot 40 minuter. I 42:a minuten reducerade Klara Helgesson till 1-3. Det stod sig fram tills 78:e minuten då ÖIS också gjorde 1-4. Två minuter före full tid reducerade Klara Helgesson ännu en gång. ÖIS vann mötet med 4-2.
– Vi gjorde en helt okej match. ÖIS hade en hel del chanser i början men Milla Svensson var rena väggen där hon bland annat gjorde en trippelräddning. När vi väl hade klarat den pressen så fick de ett felaktigt mål. Det var ett skott som gick i ribban och ner på linjen. Linjedomaren valde att fälla oss där. Ett foto visar att den ej var inne, suckar tränaren och sportchefen Fredrik Wisén och fortsätter:
– I andra halvlek fortsatte Milla att vara riktigt, riktigt bra där hon räddade en hel del bra lägen samtidigt som vi skapade några farliga chanser. Halvleken slutade 1-1 så den tar vi med oss inför kommande matcher. Målskytt idag var Klara som för övrigt gjorde en riktigt bra match.