Kristianstad FC
Vårsäsongens sista match slutade med förlust – trots en bra prestation hemma mot Lilla Träslöv. FFF tog ledningen redan i första minuten, men gästerna vände på steken och skaffade sig ett försprång som FFF inte lyckades hämta in.

Stina Wisén gjorde 1-0 redan i FFF:s första anfall. Snacka om smakstart. Dessvärre kvitterade Lilla Träslöv genom ett självmål i fjärde minuten. I 32:a minuten hittade Maja Klasson rätt och gästerna var i ledning. Direkt efter paus gjorde Klasson också 3-1 på frispark. Emma Larsson reducerade i 50:e minuten. FFF skapade ett antal chanser, men fick inte in någon kvittering. Lilla Träslöv vann med 3-2.

– Vi gjorde en riktigt bra match om man nu kan säga det när man förlorar. Men sättet vi spelade på var stundtals strålande. Det är klart att det var en stor besvikelse efter matchen och på sätt vi förlorade, för det var bara orättvist! Men prestationen är bara ett bevis på att hösten och framtiden kommer bli riktigt intressant för det här laget när de sista pusselbitarna faller på plats, säger huvudtränare Robin Östlind.

FFF ligger på sjunde plats i division 3 när det nu är dags för uppehåll. Nästa seriematch spelas inte förrän den 14 augusti, borta mot Trönninge IF.