Kristianstad FC
Våra duktiga juniorer Kasper Örtegren och Gazton Alexandersson, födda 2008, har genomfört Riksläger respektive Riksläger Future Team i Halmstad med bravur.

Båda lägren ägde rum i förra veckan.
– Jag har varit på Riksläger fem dagar i Halmstad och fått träffa de bästa spelarna i min ålder från hela Sverige. Det har varit väldigt roligt och lärorikt och jag tycker att det var extremt kul att spela matcherna eftersom det kändes som om de betydde väldigt mycket. Jag fick många små tips att ta med mig som jag kommer få nytta av, säger säger Kasper Örtegren och fortsätter:
– Jag fick lära mig att ta ansvar och hur man ska uppträda när man representerar Sverige. Jag tycker att det var väldigt roligt att de var nöjda med mig. Jag fick höra att jag är en ledare på och utanför plan som tar mycket ansvar och jag fick vara kapten i alla tre matcherna. De tyckte också att jag var bra i luften.

Även Gazton Alexandersson tar med sig positiva erfarenheter från talanglägret.
– Det var ett lärorikt läger med många duktiga fotbollspelare samt ledare. Och framförallt ett väldigt bra upplägg med träningar och matcher. Vi spelade två internmatcher, säger Gazton Alexandersson.
Vad kände du att du lärde dig?
– Man lär sig väldigt mycket av att spela med och mot bra spelare. Det var bra träningar och matcher i högt tempo. Jag fick även spela på olika positioner.
Gazton hoppas bli uttagen till fler talangläger framöver.
– Ja, såklart, men det är tuff konkurrens, så vi får se, säger han.

Foto: Halmstadsport