Norrby IF
Det blev tyvärr förlust med 0-3 hemma mot BK Häcken. FFF höll tätt i första halvlek men hängde inte med i andra halvlek.

FFF gjorde en helt okej första halvlek och höll nollan. BK Häcken hade ett ribbskott och Hampus Nilsson gjorde en jätteräddning på ett närskott som sedan Tibor Brink Joza fick undan. Edi Sylisufaj, som startade för första gången i allsvenskan, hade ett bra läge men fick inte bollen förbi Peter Abrahamsson. Dessvärre tvingades FFF till ett byte i 36:e minuten då Tobias Karlsson utgick med en känning i baksida lår. Per Karlsson kom in istället.

I andra halvlek tog BK Häcken över rejält. I 53:e minuten räddade Hampus Nilsson det första skottet men Godswill Ekpolo kunde strax därefter forcera in gästernas ledningsmål. I 66:e minuten fick Hisingslaget frispark i bra läge. Specielle målskytten Paulinho steg fram och dundrade in bollen. Nio minuter senare sköt samme Paulinho in 0-3. FFF försökte reducera och gjorde två byten med 20 minuter kvar. Anton Wede och Nsima Peter kom in istället för Tobias Englund och Christoffer Carlsson. Men BK Häcken var det klart bättre laget i andra halvlek och kunde till slut kvittera ut tre komfortabla poäng.

Foto: Robert Boman & Glenn T. Unger