Kristianstad FC
FFF spelade idag en U21-match mot Varbergs BoIS. Gulvitt gjorde en bra första halvlek men föll till slut med 0-3 hemma på arenan.

– Vi gjorde en riktigt bra första halvlek där vi stod upp bra! Vi hade ett bra och aggressivt försvarsspel och vi hade också sekvenser i vårt offensiva spel som vi är nöjda med. Tyvärr lyckades de göra 0-1 precis innan paus vilket kändes lite onödigt. I andra halvlek tog Varberg över helt och vi tröttnade ganska snabbt. Vi fick försvara i långa stunder och saknade tyvärr lite skärpa och skicklighet i momenten där vi vann boll. Vi lyckades tyvärr inte utnyttja något omställningsspel eller bollinnehav utan blev ganska snabbt av med bollen när vi vunnit den. Nadeem gjorde ett antal stora och bra räddningar vilket höll nere siffrorna. Positivt att många som inte spelat så mycket fick en ordentlig genomkörare och bra för ett antal av våra juniorer att få komma upp och spela en match, kommenterar tränare Tobias Tuvesson.

Så startade FFF:
Nadeem Omar – William Borgryd, Gabriel Johansson, Jonatan Falk, Umar Bala Muhammed – Melker Larsson, Lucas Sibelius – Rasmus Fridolf, Sewen Emilov, Elliot Hintsa – Kwame Kizito.