Getinge IF
Mittfältaren Sewen Emilov, 18, har skrivit på ett två och ett halvt år långt A-lagskontrakt med Falkenbergs FF.

Mittfältaren har Varbergs GIF som moderklubb och kom till Falkenbergs FF 2019. I år har han gjort bra ifrån sig när han fått chansen att visa upp sig i A-laget, och gjorde bland annat mål mot Hittarp under försäsongen.
– Sewen är en duktig spelare som har presterat väldigt bra i vårt P19-lag och även visat framfötterna när han varit med herrlaget under våren, både i träning och match. Vi tror mycket på honom och det ska bli spännande att följa hans fortsatta utveckling i FFF under de kommande åren! Det känns roligt att vi fortsätter lyfta upp spelare från vår akademi där våra tränare visar att de är duktiga på att utbilda bra fotbollsspelare, säger sportchef David Svensson.
Kontraktet är skrivet över säsongen 2024.
– Tanken är att Sewen från och med i sommar kommer träna med vårt A-lag men vi ska också se till att skapa ett bra upplägg som innebär att han kan kombinera fotbollen med sina gymnasiestudier, säger Svensson.

Sewen Emilov, som tränade med Chelsea redan som åttaåring, själv är mycket nöjd.
– Det känns häftigt att skriva på kontrakt för FFF. Jag är väldigt glad. Jag ska försöka vara med A-laget så mycket som möjligt och hjälpa till att lyfta laget så mycket jag kan, och såklart försöka komma upp till superettan, säger talangen.
Han trivs bäst som innermittfältare, eller i nummer tio-rollen.
– Jag är skicklig med bollen, gillar att utmana mycket och är en bra passningspelare, säger 18-åringen.
Han kom till FFF i samband med att han började på Falkenbergs gymnasieskolans nationella idrottsutbildning (NIU) i fotboll.
– Jag ville gå NIU, så jag sökte in till Falkenbergs gymnasium och det blev automatiskt att jag började i FFF, säger Sewen Emilov, som nu är en A-lagsspelare.