Norrby IF
Division 2-laget Göteborgs DFF blev för svåra i Svenska cupen. FFF stod upp bra i en halvlek men föll ihop i andra halvlek. Gästerna vann med 9-1.

FFF höll nollan under den första halvtimmen innan Göteborgs DFF kunde göra 1-0 i 31:a minuten. Stina Wisén kvitterade. Gulvitt stod emot bra men gästerna vägde tyngre och lyckades få in två mål i slutet av första halvlek. I början av andra halvlek orkade inte FFF och släppte in fyra mål på en kvart. Till slut vann Göteborgs DFF med 9-1 och är vidare i Svenska cupen.

– De första 45 minuterna var riktigt bra, med tanke på att vi testade ett helt nytt sätt att spela på idag och utan att egentligen ha tränat på det. Så tjejerna ska ha en riktig eloge för hur de tog sig an matchen utefter förutsättningarna vi ledarna gav dem idag. Sen orkade vi inte hänga med GDFF och siffrorna rann iväg lite. Men vi tar med oss första halvlek och hoppas kunna bygga vidare på den prestationen, säger huvudtränare Robin Östlind.

Så startade FFF:
1 Alice Larsson