Norrby IF
Falkenbergs FF spelade under söndagen en träningsmatch hemma mot Stafsinge IF. FFF kämpade och slet mot division 2-laget men fick till slut se sig besegrade med 3-0.

FFF startade matchen piggt och hängde med bra inledningsvis. Gulvitt höll målet fritt från påhälsning i första halvlek. Ställningen var 0-0 i paus. I andra halvlek lyckades Stafsinge IF hitta rätt tre gånger samtidigt som FFF inte lyckades svara. Offensiva mittfältaren Klara Helgesson såg många ljusglimtar.
– Under de första 20 minuterna gjorde vi det mycket bra och var lugna i vårt spel. Sedan tog Stafsinge över mer och skapade en del målchanser. Men det stod 0-0 i paus. I andra halvlek blev det lite svårare för oss då Stafsinge med sin rutin och styrka var bättre idag. Vi tar med oss mycket positivt från denna match och ser fram emot nästa träningsmatch, säger Klara Helgesson.

Så startade FFF:
Milla Svensson – Stella Wassholm, Tyra Johansson, Molly Qvarford (K), Tuva Ullstadius – Emma Larsson, Bleona Sejdiu, Emelie Bergbom, Klara Helgesson, Agnes Wederbrand – Miranda Krasniqi