Laholms FK
FFF spelade idag U21-match hemma mot Helsingborgs IF. Det blev en fin 3-2-seger i Mergim Lacis och Dominic Chattos comeback i den gulvita tröjan sedan Rasmus Fridolf avgjort i slutsekunderna!

Startelvan mönstrade följande startelva:
Hampus Nilsson – Hampus Svensson, Per Karlsson, Ludvig Johansson (K), Mergim Laci – Johan Lassagård, Passi Prudence, Dominic Chatto, Robin Östlind – Anton Wede – Kirill Pogrebnyak.

FFF fick en bra start på matchen och tog ledningen efter 22 minuters spel då Per Karlsson nickade in en hörna. Fem minuter senare fick HIF en tveksam straff. Hampus Nilsson räddade den, men skåningarna kunde slå in returen. Ställningen var 1-1 i paus. Dominic Chatto utgick i halvtid.

1-1 stod sig fram tills den 68:e minuten då FFF producerade ännu ett nickmål. Robin Östlind slog ett inlägg som inhopparen Edi Sylisufaj, som var tillbaka efter ryggproblem, nådde högst på och nickade in. HIF kom tillbaka och förvaltade ett friläge i 90:e minuten. Slutet blev dramatiskt. Först gjorde Hampus Nilsson en frilägesräddning som räddade kvar FFF i matchen. Sedan fick Gulvitt sista ordet! Återigen var det en inhoppare som gjorde mål. Rasmus Fridolf forcerade in segermålet efter en kontring i 94:e minuten och fixade tre poäng till FFF.

– Vi gjorde det bra i speluppbyggnaden, men hade svårt att förvalta bollinnehavet till riktiga målchanser. Sen måste vi vara noggranna i varje moment. Dominic Chatto, som ju inte spelat på väldigt länge, och Mergim Laci gjorde det okej i comebacken, säger tränare Jonas Axeldal.