Klockan 16.30 imorgon spelar FFF genrep mot Gais på Valhalla IP i Göteborg. Poängkungen Godwin Aguda, som likt FFF har haft en stark försäsong, känner sig redo inför såväl genrepet som säsongen, som äntligen drar igång på allvar om åtta dagar.

Godwin Aguda har bidragit med flera mål under försäsongen och är FFF är än så länge obesegrat i år. 25-åringen är nöjd över hur det har sett ut hittills.
– Jag tycker att vi hittills har haft väldigt bra prestationer under försäsongen. Vi har ett riktigt bra kombinationsspel och en spelstil som ledarstaben har utvecklat. Vi har bra lagarbete och god förståelse bland spelare och tränare. Vi behöver bara fortsätta göra det vi gör. Och jag tror att vi kan bli bättre och bättre om vi har rätt mentalitet, säger Godwin Aguda.
Han är också belåten med sin egen form och är förväntansfull inför starten av serien.
– Ja, jag måste säga att det har gått bra för mig. Jag tackar Gud för det och jag tror att jag kan bli ännu bättre. Just nu tänker jag enbart på hur jag kan hjälpa laget, för allt handlar om lagarbetet. Bra förståelse mellan spelarna och rätt attityd kommer att hjälpa oss att uppnå vårt mål med säsongen.

När FFF senast mötte Gais, på Gamla Ullevi i oktober, slutade mötet 2-2. Godwin Aguda stod för båda FFF:s mål, varav det sista betydde 2-2 och kom djupt in på stopptid. Han tycker att det ska bli roligt att möta göteborgarna, som också har haft en lovande försäsong och har ex-FFF:aren Axel Norén i truppen, på nytt.
– Jag ser fram emot matchen och har en bra känsla. Jag tror att vi kan göra bättre ifrån oss än i förra mötet mot Gais, för jag känner att laget är i bra form. Nu behöver vi bara hålla fokus till slutet. Vi kommer att lyckas den här gången. Förhoppningsvis kan jag göra ett mål eller två. Vi måste lägga ner ett hårt arbete. Gör vi det är jag övertygad om att vi kommer att vinna, säger Godwin Aguda.
Serien startar om en dryg vecka. Vilka är dina mål för säsongen, både individuellt och för laget?
– Jag tycker att vi är redo. Som jag känner för tillfället känner jag att jag är redo och fokuserad för utmaningen inför den nya säsongen och samma sak gäller mitt lag. Vi är alla redo att köra. Vi har bara ett mål för säsongen och det är att avancera till superettan. Det är målet som vi alla är fast beslutna om att uppnå och jag känner mig positiv inför det, säger den offensive mittfältaren och fortsätter:
– Vi kommer att göra det bättre i år. Allt vi behöver göra är att arbeta hårt som ett lag, med rätt mentalitet och attityd och ha massor av engagemang. Vi kommer förhoppningsvis att få det rätt den här gången. För egen del vill jag göra fler poäng än förra säsongen. Vi får se hur det går med det, men som ett lag förblir vi fokuserade på uppgiften vi har framför oss, säger Godwin Aguda.

Lördagsmatchen på Valhalla IP startar klockan 16.30. Tobias Helldén, Gabriel Johansson och Wilhelm Ärlig står över av säkerhetsskäl.

Så startar FFF:
Anton Andersson
Linus Borgström
Tim Stålheden
Melker Larsson
Adam Eriksson
Christoffer Carlsson
Melker Nilsson
Oliver Hintsa
Godwin Aguda
Lucas Sibelius
Leonardo Farah Shahin