Laholms FK
Christer Helgesson blir ny sportchef för Falkenbergs FF:s damsektion. Han efterträder Fredrik Wisén, som var med och startade upp damsektionen på nytt och har gjort ett stort jobb.

Christer Helgesson spelade i FFF på 80- och 90-talet och svarade då för 261 A-lagsmatcher och 59 mål. Nu gör han comeback – som sportchef för damsektionen.
– Mycket mer FFF:are än så här är svårt att bli. Christer kommer att bistå tränare Robin Östlind med sin erfarenhet, kunskap samt med mycket glädje och ett stort engagemang. Vi hälsar Christer varmt välkommen, säger företrädaren Fredrik Wisén.

”Helge” är glad över att vara tillbaka i klubben i sitt hjärta.
– Jag ser väldigt mycket fram emot att jobba med Falkenbergs FF som är min klubb som spelare och supporter sedan barnsben! Att få möjligheten som sportchef för damerna, varav många jag dessutom har tränat sedan de var väldigt unga, ska bli fantastiskt roligt. Jag har haft ett antal möten med både styrelse och klubbchef och allt känns väldigt bra med mina och klubbens ambitioner och värderingar. Dagens damlag har redan en stor potential och vi siktar på att tillhöra toppen av serien, säger Christer Helgesson och fortsätter:
– Vi har dessutom tagit in Robin Östlind som ny huvudtränare för damlaget och med det en tränare som är utbildad och kommer att ge tjejerna alla möjligheter att utvecklas som fotbollsspelare. Fredrik ”Sanda” Wisén, som har varit helt fantastisk med tjejerna och gjort ett jättejobb, slutar som sportchef men kommer att vara kvar och hjälpa både mig och Robin med allt vad han kan. Detta var faktiskt ett villkor för att tacka ja till rollen som sportchef för damerna. Jag längtar redan till säsongen drar igång.

Varmt välkommen, ”Helge”!