Laholms FK
Matcherna duggar tätt och FFF, som nu är uppe i tio raka seriematcher utan förlust, åker imorgon till Ängelholm för att möta ÄFF.

Han är nöjd med insatsen i Malmö.
– Man hann väl aldrig bli nervös då vi fick en så bra start. Det blev lite ängsligt när de reducerade till 1-3, men när 4-1 kom kändes det tryggt. Det blev en behaglig resa. På de senaste tio matcherna har vi 30-4 i målskillnad och prestationerna har motsvarat detta. Den ineffektivitet vi hade i början av säsongen har förändrats. Vi spelar bra fotboll och skapar mycket. Det är ingen tur att vi helt plötsligt gör mål. Vi fortsätter skapa många chanser och har blivit klart effektivare som lag, säger Christoffer Andersson.
Nyförvärvet Taylor Silverholt står på tre mål och en assist efter två spelade matcher.
– Han har ett superfacit. Taylor har fått en bra start i FFF och vi hoppas att det håller i sig. Han har kommit hit för att spela matcher och det kommer han att få göra om han presterar så här. Taylor har visat att han är en förståndig ung spelare. Han förstår fotboll väldigt mycket för sin ringa ålder. Han har styrkor i sin snabbhet och djupledsaktivitet och har bra press-spel och spelförståelse, berömmer huvudtränaren.

FFF spelade alltså i lördags och redan imorgon är det dags för ny match. Men det är inga problem, menar ”Chrisse”.
– Jag kände redan efter slutsignalen att man var sugen på att sticka till Ängelholm och spela match. Vi har tagit det lugnt och bedrivit återhämtningsträning och haft ett lugnare pass idag. Alla känns oförskämt fräscha, men jag är inte rädd för att göra tidiga byten om spelare blir trötta. Vi har spelare som kan komma in och göra skillnad.
Ängelholms FF är ett starkt hemmalag.
– De har sex vinster, två oavgjorda och noll förluster hemma. Det blir en annan typ av match på deras hemmaplan än på vår (seger med 7-0). De har ändrat formation en del, men vi har förberett spelarna på deras styrkor och svagheter. Men som alltid handlar det mest om oss själva. Vi är inne i en god fas. Vi har utvecklats som lag och vet hela tiden vad vi kan bli ännu bättre på. Det är härligt att ha det klimatet med grabbarna. De är lyhörda och vill hela tiden utvecklas, säger Christoffer Andersson.

Han gillar att konkurrensen bara blivit vassare och vassare.
– Det är hög konkurrens just nu och alla är måna om laget och varandra. Spelarna jobbar på ett väldigt bra sätt. Det är fler som stämplar in och visar framfötterna nu. Många har tagit kliv sen tidigt i våras.
Han vill att FFF ska förlänga sin förlustfria svit, som nu är uppe i tio matcher.
– Jag förväntar mig att vi tar oss an matchen på det sätt som vi alltid ska göra. Matchen börjar från noll och grunderna i vårt spel är oerhört viktiga. Gör vi det vi ska offensivt och defensivt har vi en fördel och kan sätta oss i förarsätet. Det gäller att skaffa sig kommandot i matcherna. Vi har absolut respekt för Ängelholms svit på hemmaplan och det kan vara en gräsmatta som vi inte är vana vid, men det är vi förberedda på. Det gäller att ha bra balans i laget och inte låta dem få kontringarna med sina ytterforward som de gärna vill ha, säger ”Chrisse”.

Nyblivne pappan Robin Hofsö (grattis!) har missat de senaste två matcherna och kommer inte heller att medverka imorgon.
– Han är inne i bäbisbubblan med lite sömn och kaos i livet. Robin behöver andas och komma till ro där hemma. Vi hoppas att han är redo för söndag istället, säger coachen.
Oskar Christiansson har gjort ett pass sen sin skada och går in i 19-mannatruppen.

Dessa 19 spelare är uttagna i matchtruppen:
1. Tim Erlandsson
2. Gabriel Johansson
4. Tim Stålheden
5. Adam Eriksson
7. Sewen Emilov
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
11. Wilhelm Ärlig
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
16. Nadeem Omar
17. Lucas Sibelius
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
24. Taylor Silverholt
28. Melker Nilsson
30. Godwin Aguda
33. Melker Larsson
88. Oskar Christiansson

YWP:s supporterbuss är nästan fylld, så vill du ha en plats får du rappa på! Matchen startar klockan 19.00 imorgon. Here we go!