Under söndag eftermiddag tar Falkenbergs FF emot topplaget AIK på hemmaplan.
Det återstår tre spännande matcher och FFF tänker göra allt för att ta poängen som krävs.
– Det gäller att vi skaffar oss slagläge genom att ta poäng i den här matchen, säger FFF:s huvudtränare Hasse Eklund.

FFF har repat mod efter förlusten mot Elfsborg och slipat på sitt spel under uppehållet.
– Vi har mest jobbat med att få upp energin och förbättra vår fysiska status. Vi har arbetat med att få upp intensiteten och tempot i vårt spel inför de tre intensiva matcher som väntar. Landslagsuppehållet har gjort oss gott. Glädjande är att Robin Östlind är tillbaka efter sina vadproblem och ser bättre och bättre ut, säger Hasse Eklund.

Han har bra koll på AIK sen tidigare.
– Det är ett bra lag och har många individuellt skickliga spelare. De ligger i toppen av en anledning. De har många olika spelartyper, vilket gör att de kan förändra sin matchbild utefter vad de kommer åt, säger coachen.

Han tror att det blir en öppen matchbild.
– Det blir intressant. Båda lagen behöver poäng. De behöver poäng för att vara med i toppen och vi behöver poäng för att fortsätta att vara med i bottenstriden, säger Hasse Eklund.
Vad talar för oss?
– Vi är på hemmaplan. Vi är starka här. Och vi har hela tiden förbättrat vårt spel. Vi har en möjlighet att ta poäng mot AIK. På Friends Arena hade vi chansen att ta ledningen och kunde ha lett i paus. Vi gjorde en bra match. Vi vet om att vi har chans att ta poäng nu, säger han.

Robin Östlind är tillbaka i truppen. Lagkapten Tibor Brink Joza, Mahmut Özen, Dominic Chatto och Hampus Svensson är alltjämt skadade.

Tränarteamet har tagit ut följande 19 spelare i morgondagens matchtrupp:
Hampus Nilsson, Johan Brattberg, Ludvig Johansson, Melker Nilsson, Carl Johansson, Tobias Karlsson, Nsima Peter, Kalle Söderström, Robin Östlind, Christoffer Carlsson, Marcus Mathisen, Per Karlsson, Kirill Pogrebnyak, Edi Sylisufaj, Jacob Ericsson, John Chibuike, John Björkengren, Anton Wede, Tobias Englund.