Norrby IF
Efter 1-1 borta mot Varbergs Bois och en 2-1-seger senast borta mot seriekonkurrenten Norrby IF väntar match mot division 2-laget BK Astrio på Kristineslätt imorgon kväll. FFF är laddat inför årets första hemmamatch.

– En rolig match imorgon mot ett duktigt BK Astrio. De har många spelare som jag har mött ofta samt även spelat med. Det kommer bli roligt och vi går för att vinna. Förväntningarna för matchen är att jag hoppas på en vinst och för egen del hoppas jag att jag kan fortsätta göra mål, säger Oliver Hintsa, som rakade in 1-0-målet mot Norrby IF i lördags.
Hur ser du på starten av försäsongen, med ett kryss mot Varbergs Bois och en seger mot Norrby IF?
– Det är en bra start, med oavgjort mot allsvenskt motstånd samt att slå ett troligtvis topplag i samma division. Nu gäller det att fortsätta jobba hårt då vi alla känner att vi kan ännu bättre.
Vad känner du fungerar i spelet och vad kan bli bättre?
– Vi har spelat med en bra intensitet och ett bra passningsspel. Något som kan bli bättre är spelet på sista tredjedelen och att komma till ännu fler chanser och göra ännu mer mål, säger 22-åringen.

Linus Borgström stod över matchen senast på grund av en känning i ljumsken men är nu tillbaka och startar imorgon. Sewen Emilov och Wilhelm Ärlig står över med anledning av sjukdom respektive småskada.

Startelvan:
Gustav Lillienberg
Linus Borgström
Tim Stålheden
Tobias Karlsson
Umar Bala Muhammed
Lucas Sibelius
Christoffer Carlsson
Elliot Hintsa
Godwin Aguda
Oliver Hintsa
Oskar Christiansson

Avbytare:
Anton Andersson, William Borgryd, Gabriel Johansson, Melker Larsson, Adam Eriksson, Edvin Christiansson, Melker Nilsson, Rasmus Fridolf, Remo Gotfredsen Grgic, Leonardo Farah Shahin.

Avspark sker klockan 18.45 på Kristineslätt. Tobias Karlsson bär kaptensbindeln för FFF.