Norrby IF
Falkenbergs FF gjorde en stark andra halvlek borta mot Hammarby och var nära att snuva det allsvenska laget på poäng. Imorgon väntar en ny cupmatch borta mot ett allsvenskt lag, nämligen BK Häcken.

Ännu en tuff nöt att knäcka för FFF:s del alltså.
– Det handlar fortfarande om att vi ska utvecklas som lag. Vi gjorde stora framsteg i Hammarby-matchen. Första halvlek var inte dålig men vi var inte trygga med boll. Jag såg tydliga signaler i andra halvlek då vi vågade ta tag i taktpinnen. Vi stod upp bättre defensivt, vågade stå högre och störde dem i presspelet. Jag är absolut nöjd med andra halvlek. Vi vill fortsätta utveckla spelet. Nu möter vi återigen ett starkt lag med många bra spelare. Det blir en utmaning, säger Christoffer Andersson.

BK Häcken tog senast sin största seger i modern tid när man slog tillbaka Ytterhogdal med hela 13-0 i cuppremiären uppe i Ånge.
– Det är ett nytt 4-3-3-lag vi möter. De spelar lite annorlunda än vad Hammarby gör. Men i mångt och mycket blir det att hantera vändningsspel och överbelastning i ytterzonerna. De har rappa spelare där framme, som till exempel Bénie Traore. Det finns lite ingredienser som är annorlunda där.
Men fokus ligger fortsatt på det egna spelet och den egna prestationen.
– Vi bygger en helhet. Det syns i träning att vi utvecklas som lag i bland annat positionsspel och värderande. Många spelare tar stora steg varje vecka. Nu får vi ett väldigt tufft matchtillfälle. Kan vi visa där att saker och ting fungerar är det ett kvitto på att vi jobbar på rätt sätt, säger huvudtränaren.

Läget i laget då? Kwame Kizito har inte fått arbetstillstånd ännu. Oliver Hintsa, Rasmus Fridolf och Adam Eriksson är inte tillgängliga för match imorgon. ”Olli” klev av i paus mot Hammarby med en fotledsstukning och har inte tränat på sistone. Adam Eriksson fick en känning i baksidan idag och står över morgondagens kamp. Detsamma gäller Rasmus Fridolf, som fick en ordentlig blödning efter en smäll på höften i veckan vilket lett till att han tappat styrka.
– Men det ska inte vara någon fara, säger ”Chrisse”.
FFF hoppas att Eriksson, Hintsa och Fridolf snart kan gå för fullt igen.

Matchtruppen består av följande 18 spelare:
Tim Erlandsson
Gabriel Johansson
Tim Stålheden
Tobias Karlsson
Robin Hofsö
Wilhelm Ärlig
Christoffer Carlsson
Umar Bala Muhammed
Nadeem Omar
Lucas Sibelius
Linus Borgström
Linus Dahl
Carl Martinsson
Melker Nilsson
Melker Larsson
Godwin Aguda
Oskar Christiansson
Elliot Hintsa

Avspark på Bravida Arena sker klockan 13.00. Matchen sänds likt förra veckan i C More.

Foto: Lollo Skagerfält