Laholms FK
Imorgon eftermiddag är det dags för Falkenbergs FF:s sista match för säsongen. Det har varit en ofantligt tung säsong och uttåget tar hårt på många. Därför vill FFF ge supportrarna en seger i sista matchen.

Tobias Tuvesson medger att det har varit en stentuff vecka.
– Det har varit jobbigt att ladda om efter Norrby, det ska jag inte hymla med. Det har varit en tung vecka, säger huvudtränaren.
Nu vill laget avsluta säsongen på ett bra och värdigt sätt inför hemmasupportrarna.
– Det är jätteviktigt att vi avslutar snyggt. Jag vill se att vi verkligen kramar ur de sista krafterna och gör en bra match. Supportrarna har stöttat oss hela året och det hade varit kul att få ge dem lite glädje i sista matchen. Jag hoppas att fansen kommer och kollar, säger ”Tuve”.

Anton Wede är avstängd och saknas därmed imorgon. Det gör också skadade kvintetten Christoffer Carlsson, Adam Eriksson, Lorik Ademi, Linus Dahl och Kwame Kizito. Glädjande är att Kalle Söderström äntligen är tillbaka i truppen och redo för spel i sin sista elitmatch i karriären.
– Förhoppningsvis kan jag hoppa in och bjuda på bra spel. Jag hoppas att supportrarna får en seger. En klen tröst, men ändå, säger 36-åringen.
Han är tacksam över de fyra åren i FFF.
– Det har gått upp och ner men jag har fått fantastiska minnen och vänner för livet, säger Kalle Söderström.

Tränarteamet har tagit ut följande 19 spelare:
2. Godwin Aguda
4. Axel Norén
5. Mohammad Ahmadi
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
10. Kalle Söderström
13. Umar Bala Muhammed
14. Nsima Peter
15. Rasmus Fridolf
16. Tim Erlandsson
17. Samuel Adrian
18. Linus Borgström
21. Mahmut Özen
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
31. Viktor Noring
37. Ludvig Öhman
45. Adam Bergmark Wiberg
99. Elliot Hintsa

Lördagens match inleds klockan 15.00. FFF är tacksamma för allt stöd under året och hoppas att så många som möjligt vill komma och stötta laget i epilogen.

Foto: Lollo Skagerfält