Falkenbergs FF åker imorgon till Halmstad för cupmatch mot division 3-laget BK Astrio. En match i Svenska cupens gruppspel står på spel.

Hasse Eklund delar med sig av sina tankar inför matchen, som börjar redan klockan 16.30 på Söndrums IP.
– Vi vill alltid vinna våra matcher och i denna match, till skillnad från många andra, är vi skyhöga favoriter. Vi vet om att lag från lägre divisioner alltid har hög motivation när de möter lag från allsvenskan och det gäller att starta matchen fokuserat och visa att det är skillnad på serietillhörighet, säger huvudtränaren.

FFF kommer att vila några slitna spelare och ge hungriga och spelsugna spelare chansen från start.
– Eftersom vi inte kommer att underskatta BK Astrio kommer de spelare som är fräschast för dagen att starta matchen. Denna match är ett utmärkt tillfälle att visa sin professionalitet och visa att man även vill ha minuter i allsvenskan, säger Hasse Eklund.

FFF mönstrar följande startelva:
Johan Brattberg – Gabriel Johansson, Sander van Looy, Tobias Karlsson, Tobias Englund – Mahmut Özen, Melker Nilsson, John Björkengren, Lorik Ademi – Matthew Garbett, John Chibuike.

Avbytare:
Viktor Noring, Axel Norén, Mohammad Ahmadi, Marcus Mathisen, Jacob Ericsson, Edi Sylisufaj, Kalle Söderström.