IF Centern
Efter den härliga segern hemma mot Östersunds FK i lördags väntar imorgon kväll serieledaren Djurgårdens IF, som FFF-målvakten Hampus Nilsson representerade 2013-2016, på bortaplan.

– Det var en viktig seger för oss mot Östersund då vi har haft en period utan segrar. Nu fick vi hålla nollan och skapa många chanser framåt. Den känslan tar vi med oss in i den svåra bortamatchen mot Djurgården. Det gäller för oss att jobba hårt och se till att det är ”Dagen D”, då vi tar poäng från ett topplag på bortaplan, säger Hasse Eklund.
2-6-förlusten mot Hammarby på Tele2 Arena tidigare i år var inte rolig, men huvudtränaren menar att det ändå finns en bra sak att ta med sig från det mötet:
– Vi har redan känt på atmosfären och konstgräset på arenan vilket jag ser som positivt i vår matchförberedelse. Djurgården på bortaplan kommer att bli ett bra test för vårt försvarsspel och vi får vara beredda på ett lag som anfaller med många olika metoder och med mycket energi. Jag känner en riktig optimism om att ta poäng då spelarna visade upp en härlig attityd till att jobba hårt mot Östersund och vi vet att vi alltid skapar målchanser mot alla lag. Vi ska kunna få poäng om alla bitar faller på plats, säger Hasse Eklund.

Mahmut Özen är tillbaka från avstängning. Marcus Mathisen missar däremot matchen på grund av avstängning.
– Jag tycker vi är ett jämnt lag med bra konkurrens, så om någon spelare är borta så vet jag att jag har en spelsugen spelare som väntar på att få chansen och kommer att göra bra ifrån sig, säger coachen och fortsätter:
– I den här veckan kommer det att bli ett tufft matchande och det gäller att utnyttja truppen och energin i gruppen efter bästa förmåga. Av den anledningen – fräschhet/energi – kommer inte ”Tibbe” Brink Joza och Carl Johansson att vara med i truppen.

Truppen består av dessa 18 spelare:
Hampus Nilsson, Johan Brattberg, Ludvig Johansson, Tobias Karlsson, Nsima Peter, Kalle Söderström, Robin Östlind, Christoffer Carlsson, Per Karlsson, Kirill Pogrebnyak, Edi Sylisufaj, Jacob Ericsson, Mergim Laci, John Chibuike, Mahmut Özen, John Björkengren, Anton Wede, Tobias Englund.

Matchen inleds klockan 19.00 på Tele2 Arena imorgon.