Getinge IF
Falkenbergs FF har repat mod efter den tunga förlusten hemma mot Östersunds FK senast och laddat om för bortamatchen mot Djurgårdens IF imorgon.

FFF har lagt besviken senast åt sidan, men har också dragit lärdomar av förlusten.
– Det positiva är att vi är trygga i vårt försvarsspel och inte släpper till så många målchanser. Vi arbetar hårt och gör det svårt för motståndaren vilket är bra. Lärdomarna blir mer att få fram mer desperation att vilja göra mål framåt. Vi har jobbat mycket med passningsspel under våren och den delen måste vi våga ta med oss in i matcherna för att få ett bättre anfallsspel, säger Hasse Eklund.

Vad vill du se för inställning mot Djurgårdens IF?
– Back to basic med mycket fight och vilja för att vinna de dueller som kommer att ges på konstgräset. Vi måste börja offra en hörntand för att få poäng och den vinnarviljan ska vi nu tillsammans plocka fram.

Vad tror du om våra chanser att komma därifrån med poäng?
– Vi ska verkligen åka dit för att ta tre poäng. Det finns ingen annan strategi. Vi kommer att lyckas om vi får fram vinnarviljan och kan hålla oss till gameplan. Djurgården är ett bra lag men får vi fram vår toppnivå kan vi ta tre poäng från alla lag i serien, säger FFF:s huvudtränare.

Johan Brattberg blev utvisad i slutsekunderna senast och är därmed avstängd. Viktor Noring och unge Nadeem Omar bildar målvaktspar i Stockholm. Positivt är att Sander van Looy, som var sjuk senast, och Nsima Peter, som missade förra matchen på grund av blödningen han fick mot AIK, är tillbaka i truppen.
– Ja, de är tillbaka båda två och vi kommer att åka med en 20-mannatrupp till Stockholm för att ta ett senare beslut om vilka som kommer att ingå i startelvan och matchtruppen, säger Hasse Eklund.

Truppen består av följande spelare:
1. Nadeem Omar (mv)
2. Gabriel Johansson
4. Carl Johansson
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Nsima Peter
10. Kalle Söderström
11. John Chibuike
12. Christoffer Carlsson
13. Marcus Mathisen
14. Matthew Garbett
16. Viktor Noring (mv)
17. Edi Sylisufaj
18. Jacob Ericsson
20. Sander van Looy
22. John Björkengren
23. Lorik Ademi
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
33. Tibor Brink Joza (K)

Matchen inleds klockan 19.00 på Tele2 Arena imorgon.