Falkenbergs FF tog under lördagseftermiddagen emot Östersunds FK. Efter en mållös första halvlek tog ÖFK ledningen i början av andra halvlek. Målet blev matchens enda.

Efter en lugn inledning skapade jämtlänningarna en jättechans i 13:e minuten. Efter ett farligt anfall sköt ÖFK-spelaren Rewan Amin ett skott som styrdes och räddades fint av Johan Brattberg. Efter lite kalabalik kunde returen sedan rensas undan. Tre minuter senare vaskade FFF fram en halvchans. Kalle Söderström vann bollen på kanten och slog in bollen till Christoffer Carlsson, som sköt högt över. Efter 24 minuter flög John Björkengren fram i en kontring. Han avancerade obevakad och sköt när han närmade sig straffområdet.

Aly Keita kunde rädda med vissa besvär. I anfallet efter räddade Johan Brattberg ett halvfarligt skott från Blair Turgott. Samme Turgott fick ett friläge efter 29 minuter. Turgott blev fri och jagades av Tibor Brink Joza. Anfallaren drog sedan bollen tätt utanför bortre stolpen. FFF hade svårt att skapa kvalificerade målchanser och första halvlek förblev mållös.

Tio minuter in i andra halvlek spelade FFF sig fram till en fin möjlighet. Marcus Mathisen spelade bollen till John Chibuike, som skarvade bollen vidare till Christoffer Carlsson. ”Stoffe” fick ett utmärkt läge och gick på kraft. Skottet blev dock missriktat och gick utanför ramen. I 57:e minuten gjorde FFF matchens första byte. Edi Sylisufaj fick lämna planen och in kom Anton Wede. Två minuter senare tog ÖFK ledningen då Jordan Kadiri nickskarvade in bollen efter en hörnvariant. FFF ville haft straff för hands i 67:e minuten men domare Adam Ladebäck blåste istället frispark till bortalaget.

Med 20 minuter av ordinarie tid gjorde FFF ett dubbelbyte. Tobias Englund och Lorik Ademi byttes in och Kalle Söderström och Christoffer Carlsson gick ut. I 76:e minuten fick John Björkengren ett volleyläge. Han prövade lyckan men fick se bollen gå över ribban. I 87:e minuten var FFF:s inhoppare Lorik Ademi nära att trycka in kvitteringen framför mål, men Aly Keita fick tag i bollen i sista stund. FFF forcerade för att få in en kvittering i slutminuterna men fick inte utdelning. Istället blev Johan Brattberg utvisad i slutsekunderna efter att ha fällt en ensam ÖFK-spelare. Viktor Noring kom in och stod de sista sekunderna. Det blev en blytung förlust för FFF.