Laholms FK
Imorgon eftermiddag är det dags för en ny viktig hemmamatch. Bottenkonkurrenten Östersunds FK gästar Falcon Alkoholfri Arena.

Östersunds FK, vars huvudtränare Ian Burchnall är uppsagd men kommer att leda laget mot FFF, har spelat ihop fyra poäng så här långt och är med andra ord en poäng och en placering bakom FFF i tabellen. Förra säsongens möten slutade med en vinst för FFF (Kirill Pogrebnyak matchhjälte med sitt 1-0-mål på hemmaplan) och en för ÖFK (knapp 3-2-vinst hemma på Jämtkraft Arena).
– Östersund gillar att spela fotboll, så jag tror att det kommer att bli en bra match, säger huvudtränare Hasse Eklund.

För FFF är det en viktig match. Tre poäng hade betytt ett lyft i tabellen.
– Alla matcher är viktiga men det är klart att det är en viktig match för oss imorgon. Att vi spelar på gräs och att vi har hemmaplan talar för oss. Vi vill ha tre poäng imorgon, säger Hasse Eklund.

FFF har tagit ut samma 20 spelare som var uttagna i truppen mot AIK. Anfallaren Nsima Peter, som fick en blödning i musklerna mellan revbenen senast, och försvararen Sander van Looy, som har varit matt och inte tränat på sistone, testas under matchdagen. Då avgörs det om de kan komma till spel mot jämtlänningarna.

Truppen mot Östersunds FK:
1. Johan Brattberg (mv)
2. Gabriel Johansson
4. Calle Johansson
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Nsima Peter
10. Kalle Söderström
11. John Chibuike
12. Christoffer Carlsson
13. Marcus Mathisen
14. Matthew Garbett
16. Viktor Noring (mv)
17. Edi Sylisufaj
18. Jacob Ericsson
20. Sander van Looy
22. John Björkengren
23. Lorik Ademi
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
33. Tibor Brink Joza (K)

Matchen sparkas i gång klockan 15.00 under lördagen.