Kristianstad FC
Imorgon kväll möter Falkenbergs FF Elfsborg på Borås Arena. FFF har lagt den snöpliga förlusten mot Malmö FF bakom sig och ser nu fram emot den utmaning som en match borta mot tabelltvåan medför.

Elfsborg har efter en start med många kryss börjat vinna fler och fler matcher på sistone och gått om IFK Norrköping och tagit över andraplatsen i tabellen. Boråslaget besegrade Östersund senast efter en kanonträff på volley av ex-FFF:aren Jesper Karlsson. Då fick de också vänsterbacken Simon Strand utvisad i andra halvlek. Strand är således avstängd från morgondagens drabbning.
– Det ska bli roligt att möta Elfsborg. De har gått bra på slutet och är ett formstarkt lag. Elfsborg har förändrats från att vara väldigt passningsorienterade och spela mycket med kontroll till att spela rakare och lite mer direkt än tidigare, säger Hasse Eklund.
Han tror att det kommer bli böljande spel och att matchen kommer att svänga fram och tillbaka.
– Elfsborg har en styrka i sina omställningar, men det har vi också. Det är något som båda lagen vill utnyttja. För oss handlar det om att vara noggranna och organiserade i defensiven och att vi är kyliga, lugna och koncentrerade när vi får våra omställningar och ser till så att vi får avslut mot Elfsborgs mål och har en viss effektivitet, säger huvudtränaren.

FFF besegrade Elfsborg med 2-1 på hemmaplan förra säsongen sedan John Chibuike avgjort matchen på straff. Bortamatchen under hösten vann sedan Elfsborg med klara siffror. FFF får nu tillbaka danske rivjärnet Marcus Mathisen från avstängning. Dessvärre är båda försvararna Sander van Looy och Tobias Karlsson avstängda efter att ha dragit på sig sin fjärde ostskiva mot MFF i söndags. Nsima Peter är fortsatt otillgänglig på grund av skada. Detsamma gäller Lorik Ademi och Mahmut Özen samt korsbandsskadade Tim Erlandsson och Kwame Kizito.
– Jag tänker inte avslöja vilka som ersätter de avstängda backarna. Vi har lite olika alternativ och har provat olika uppställningar under matcherna. Vi får se imorgon vad vi kommer fram till, säger Hasse Eklund hemlighetsfullt.
17-årige junioren Melker Larsson och Rasmus Fridolf är nya i matchtruppen.

FFF har tagit ut följande 19 spelare i truppen:
1. Johan Brattberg (mv)
2. Gabriel Johansson
4. Calle Johansson
5. Mohammad Ahmadi
6. Anton Wede
10. Kalle Söderström
11. John Chibuike
12. Christoffer Carlsson
13. Marcus Mathisen
14. Matthew Garbett
15. Rasmus Fridolf
16. Viktor Noring (mv)
17. Edi Sylisufaj
18. Jacob Ericsson
19. Melker Larsson
22. John Björkengren
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
33. Tibor Brink Joza (K)

Torsdagens match i Borås inleds klockan 19.00. I tv-klippet nedan hittar ni en längre intervju med Hasse Eklund.