Falkenbergs FF spelar imorgon en mycket viktig bortamatch mot tabellåttan Elfsborg. Laget och tränarteamet är taggat inför mötet i Borås.

FFF besegrade Elfsborg med 2-1 på hemmaplan tidigare i år efter mål av Robin Östlind och John Chibuike. Gulvitt har positiva bilder med sig från den matchen till denna drabbning.
– Nu är det bara en massa cupfinaler kvar och först ut i raden är Elfsborg borta. Elfsborg har bra form för tillfället men det är en motståndare som vi har besegrat tidigare under året och Borås Arena har vi fina minnen ifrån då vi säkrade avancemanget till allsvenskan på den arenan. Ser man till senaste matchen så behöver vi gå ”back to basic” och börja matchen med hårt arbete och en vinnande attityd, säger Hasse Eklund och fortsätter:
– Vi behöver vara disciplinerade och strukturerade i vårt försvarsspel. Lyckas vi med vårt försvarsspel kommer vi att kunna starta bra omställningar, som var en vinnande faktor i superettan. Vi ska hitta tillbaka till tryggheten i vårt spel och jobba metodiskt mot tre poäng.

FFF tvingas undvara vadskadade Robin Östlind och Tibor Brink Joza, som har ådragit sig en lättare knäskada. De sållar sig till skaran av skadade spelare som inkluderar Mahmut Özen, Hampus Svensson och Dominic Chatto. På plussidan får FFF tillbaka Tobias Karlsson från avstängning och Kirill Pogrebnyak och Nsima Peter är spelklara efter skadeproblem.

Truppen består av dessa 19 spelare:
Hampus Nilsson, Johan Brattberg, Ludvig Johansson, Melker Nilsson, Carl Johansson, Tobias Karlsson, Nsima Peter, Kalle Söderström, Christoffer Carlsson, Marcus Mathisen, Per Karlsson, Kirill Pogrebnyak, Edi Sylisufaj, Jacob Ericsson, Mergim Laci, John Chibuike, John Björkengren, Anton Wede, Tobias Englund.

Matchen startar klockan 17.30 på Borås Arena och YWP arrangerar en bussresa som är gratis för medlemmar i supporterföreningen.