Falkenbergs FF var länge med i matchen men när Elfsborg gjorde 2-0 i 81:a minuten dog hoppet om poäng och det rann iväg till 4-0. FFF inkasserade tyvärr en storförlust i Borås.

Redan i andra minuten small det på Borås Arena. Ex-FFF:aren Jesper Karlsson fick bollen på vänsterkanten och drog till från distans. Det blev en drömträff som seglade in i bortre krysset. FFF hade svårt att skapa chanser. Elfsborg vaskade fram några ytterligare, men då stod Hampus Nilsson i vägen. Resultattavlan visade 1-0 efter 45 avverkade minuter.

FFF försökte i andra halvlek och bytte in Edi Sylisufaj, Nsima Peter och John Chibuike under halvleken i hopp om att få till en kvittering. Carl Johansson var nära att nicka in en hörna och inhopparen Nsima Peter hade ett bra läge, men sköt utanför. Det ville sig inte framför mål. Hampus Nilsson räddade ett friläge från Jonathan Levi och höll FFF kvar i matchen. Men när Denniz Hümmet frispelades av Robert Gojani efter ett ödesdigert bolltapp från FFF i 81:a minuten tvingades han kapitulera.

FFF orkade inte på slutet och Elfsborg kunde trycka in ytterligare två mål. Först satte Per Frick 3-0 efter sjabbel i FFF-försvaret och sedan gjorde samme Frick 4-0 med matchens sista spark. FFF hängde inte med i den situationen.

Dessvärre räckte FFF inte till denna afton och fick lämna Borås Arena med sänkta huvuden. Nu måste vi repa mod inför hemmamatchen mot AIK efter uppehållet.