Norrby IF
Falkenbergs FF:s U21-lag spelade ikväll hemmamatch mot Kalmar FF. FFF ledde med 2-0 men fick i slutändan nöja sig med oavgjort.

FFF rivstade och ledde med 2-0 redan efter elva minuter. I tredje minuten förvaltade Nsima Peter en målvaktsretur fram till 1-0 och åtta minuter senare nickade Edi Sylisufaj in ett inlägg från Rasmus Fridolf och dubblade FFF:s försprång. Kalmar skulle dock replikera. I 15:e minuten kom reduceringen och åtta minuter före pausvilan tryckte gästerna in kvitteringen. Chanser saknades inte under den andra halvleken men båda lagen höll nollan och matchen slutade 2-2.

– En bra match över 90 minuter. Första 25 minuterna var mycket bra från vår sida. Sen blev det lite mer böljande fotboll. Jag är nöjd med insatsen, säger tränare Jonas Axeldal.

FFF startade enligt följande:
Johan Brattberg – Edgar Khachatryan, Ludvig Johansson (K), Mohammad Ahmadi – Rasmus Fridolf, Melker Nilsson, Tamas Berta, Tobias Englund – Mergim Laci, Nsima Peter, Edi Sylisufaj.

Avbytare: Adhurim Rexhi, Melker Larsson, Lucas Sibelius, Mostafa Kebbi.