BK Astrio
Klockan 16.00 imorgon möter FFF Eskilsminne i en toppmatch i Helsingborg. FFF är laddat för att inkassera en ny trepoängare.

– Det är ett lag jag har bra koll på. Det är spelare jag haft och följt och som varit i närmiljön. Många var i HIF under min tid där, så det är många spelare jag som känner till. Det är ett passningsorienterat lag som spelar ett 4-3-3-system med offensiva ytterbackar. De har haft medgång under en tid där de har en bra svit utifrån vunna matcher. De har mött några av de sämre lagen och kanske inte övertygat så mycket som resultaten säger. Men det är ett stabilt lag med en bred trupp. De har många på innermittfältet. Det gör inget om de har två skador för de har ändå två-tre spelare på bänken av liknande spelartyp och kvalité. De har lite spets på vissa positioner och några formstarka spelare just nu. Vi har koll på dem och förberett oss, säger Christoffer Andersson, som tidigare varit assisterande tränare i både Eskilsminne och HIF samt U17-tränare hos de sistnämnda.

FFF har bra minnen från träningsmatchen förra sommaren.
– Då var det inte exakt samma lag men många spelare är kvar. Vi vet om att de har respekt för oss och tycker att vi är ett homogent och bra lag. Det vill vi visa upp i denna match. Vi vill vara som förra sommaren och nöta ner våra motståndare genom ett gediget och homogent lagarbete. Det hoppas jag verkligen att vi får se imorgon, säger ”Chrisse” och fortsätter:
– Offensivt är vi duktiga. I matchen mot Oskarshamn skapade vi chanser, även om vi kunde vara lite slarviga. Vi var farliga i stort sett i varje moment offensivt. Där har vi ett bra mönster. Vi har gjort flest mål i serien vilket visar att vi gör rätt saker framåt. Defensivt har vi varit blandade. I våra bästa stunder får vi de bollvinster och pressaktioner vi vill. Ibland misslyckas vi lite. Där måste vi tajta till oss och vara tydliga hur vi agerar som lag tillsammans i försvarsspelet.
Är det några specifika spelare vi behöver se upp med?
– De har några giftiga vänsterfötter i laget. De har vi pratat lite om. Sedan har de olika ingredienser. Det är några grovjobbare och några lite mer tekniska spelare men det är inget extraordinärt. Det är ett homogent lag med en bred trupp, säger huvudtränaren.

Melker Nilsson är tillbaka efter avstängning och Elliot Hintsa är också tillbaka i truppen efter mindre skadeproblem. Oskar Christiansson fortsätter stegra sin träning, men är inte redo för match ännu. Gustav Lillienberg och Edvin Christiansson är fortsatt otillgängliga. Sewen Emilov är på landslagsuppdrag.

Följande spelare ingår i matchtruppen:
1 Tim Erlandsson
2 Gabriel Johansson
4 Tim Stålheden
5 Adam Eriksson
8 Tobias Helldén
9 Oliver Hintsa
10 Leonardo Farah Shahin
11 Wilhelm Ärlig
12 Christoffer Carlsson
14 Remo Gotfredsen Grgic
15 Rasmus Fridolf
16 Anton Andersson
17 Lucas Sibelius
18 Linus Borgström
28 Melker Nilsson
30 Godwin Aguda
33 Melker Larsson
99 Elliot Hintsa

YWP rullar supporterbuss till matchen. Vi ses i Helsingborg!