Frillesås FF
Klockan 15.00 imorgon är det dags för årets näst sista hemmamatch i seriespelet. Tabellfemman Eskilsminne IF står för motståndet. Christoffer Andersson var tidigare assisterande tränare i klubben och känner många av spelarna då han har tränat dem i både EIF och Helsingborgs IF:s ungdomslag.

– Jag har bra koll på både spelare och på hur de agerar. Jag har lite extra bra koll och lite mer individuellt på spelare. Det är ett bra lag som har haft lite sämre formkurva på hösten. Kanske inte så konstigt under ett första år. De var med i racet rätt länge och har varit ungefär femma hela tiden men tappat mark. De har en bred trupp, även om jag vet att de har lite bekymmer till den här matchen, säger Christoffer Andersson.
Mötet på Harlyckans IP i juni slutade 2-2 sedan Wilhelm Ärlig kvitterat på stopptid.
– Det var en tuff bortamatch. De hyllar den som en av sina bästa för året. Det kan jag förstå. Jag har kollat lite på den igen och vi gjorde ingen jättebra prestation i den matchen. Vi ser mycket finare ut nu. Förhoppningen är att vi ska kunna fortsätta på den resan vi är igång med och vara homogena och fina, bra spel offensivt och defensivt och ett lagarbete som ger resultat.

FFF är nu uppe i 16 raka matcher utan förlust.
– Det är ett tecken på att vi är starka. Vi har inte varit jättebra under vissa perioder, framförallt inte i början. Det finns enskilda matcher som har stuckit ut, som Norrby borta. På slutet har vi sett riktigt starka ut. Vi är i bra form och vill fortsätta hela vägen in i kaklet. Grabbarna är hungriga. Vi jagar Oddevold och oavsett hur det går idag vet vi att vi har chansen. Det är absolut inte omöjligt att de tappar poäng. Fokus är att ta tre poäng i varje match och se hur långt det räcker, säger ”Chrisse”.

Gabriel Johansson (inte kvitt sin skada riktigt än) och Sewen Emilov (sjuk) missar morgondagens match. Glädjande är att Gustav Lillienbergs korsbandsskada endast var partiell. Därmed slipper han operation.
– Det är jättepositivt. Det blir en klart kortare rehab, säger Christoffer Andersson.

Truppen består av följande spelare:
1 Tim Erlandsson
3 William Borgryd
4 Tim Stålheden
5 Adam Eriksson
6 Edvin Christiansson
8 Tobias Helldén
9 Oliver Hintsa
10 Leonardo Farah Shahin
12 Christoffer Carlsson
14 Remo Gotfredsen Grgic
16 Anton Andersson
17 Lucas Sibelius
18 Linus Borgström
19 Melwin Kocanovic
23 Rasmus Andersson
28 Melker Nilsson
30 Godwin Aguda
33 Melker Larsson
88 Oskar Christiansson

Säkra era biljetter HÄR. Here we go!