Falkenbergs FF har en inspirerande uppgift på söndagseftermiddagen: hemmamatch mot serieledaren och giganten Malmö FF.

FFF ställs mot stjärnfyllda Malmö FF, Sveriges just nu bästa fotbollslag. MFF har efter en lite trevande start fått upp ångan rejält och kommer till Falcon Alkoholfri Arena med sex raka segrar i bagaget. MFF har landets bredaste trupp och har en otrolig konkurrens i laget, men fotboll avgörs som bekant på planen. FFF kommer till matchen med fem raka matcher utan förlust. Det är FFF:s bästa svit sedan i maj 2014, då laget också gick obesegrade genom fem raka matcher i allsvenskan.

Hasse Eklund ser fram emot morgondagens match.
– Det kan bli en rolig och intressant match. Malmö går ju bra på tillfället, men det gör vi också. Det känns kul att få ta sig an Malmö på hemmaplan och se hur långt vårt spel räcker mot de som leder serien. Jag tror att det kommer att bli en svängig match. Vi går för tre poäng även om det är Malmö vi möter. Vi har bra chans, säger huvudtränaren.
Vad säger du om MFF som lag?
– Det är ett bra lag, det är inget snack om saken. De har två elvor som skulle göra det bra i allsvenskan och har många individuellt skickliga spelare. Det är verkligen en tuff motståndare. Men de har visat i vissa matcher att de är mänskliga och en del lag har fått poäng mot dem. Vi tänker testa vår spelidé och vår matchplan med vissa taktiska inslag och se hur långt det räcker, säger Hasse Eklund.

På skadefronten så saknas utöver långtidsskadade Tim Erlandsson och Kwame Kizito också Nsima Peter, Lorik Ademi och Mahmut Özen på grund av skadeproblem. Viktor Noring utgick mot Hammarby senast men ingår i truppen. Edi Sylisufaj är tillbaka igen efter skadan mot Örebro. Danske mittfältaren Marcus Mathisen är varningsavstängd och därmed inte tillgänglig.

FFF har tagit ut följande 18 spelare i matchtruppen:
1. Johan Brattberg (mv)
2. Gabriel Johansson
4. Calle Johansson
5. Mohammad Ahmadi
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
10. Kalle Söderström
11. John Chibuike
12. Christoffer Carlsson
14. Matthew Garbett
16. Viktor Noring (mv)
17. Edi Sylisufaj
18. Jacob Ericsson
20. Sander van Looy
22. John Björkengren
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
33. Tibor Brink Joza (K)

Matchen inleds klockan 14.30 under söndagen. Nedan hittar ni längre tv-intervjuer med Hasse Eklund och ex-MFF:aren Melker Nilsson.