Imorgon väntar en ny spännande match hemma mot Gais, som FFF mött i högre sammanhang många gånger de senaste åren.

– Det är en spännande match mot ett toppgäng igen. Vi möter ett Gais som är bra på olika sätt. Det blir verkligen en utmaning. Vi hoppas kunna leverera några snäpp bättre än senast. Även om vi inte gjorde en dålig match så vill vi skapa mer offensivt. Vi vill störa Gais rejält på vår hemmaplan, säger Christoffer Andersson och tillägger:
– Det är en kul match som vi ser fram emot. Det smäller klockan 17.00 imorgon! Vi är sugna på att göra en bra hemmafajt och går givetvis för tre poäng.

Han beskriver Gais som lag.
– De spelar passningsorienterat med stor rörlighet. De gillar att spela kombinationsspel ut i ytterzonerna för att sedan sätta in inläggen på olika sätt. De har variation i sitt spel. Sen finns det svagheter som vi har hittat och hoppas kunna utnyttja imorgon.
FFF har mest fokuserat på återhämtning sen matchen mot BK Olympic i torsdags.
– Igår hade vi en lätt träning. Idag blev det mer taktiskt inför Gais, med video och teori och lite praktik. Det har varit två väldigt lugna träningar. Det har mer handlat om att samla energi, ladda upp ordentligt och se till så man är fokuserad.

FFF har inga spelare avstängda. Gais har däremot backen Viktor Krüger avstängd. På FFF:s skadelista återfinns Carl Martinsson och Christoffer Carlsson. Oskar Christiansson har tränat två träningspass sen sin sjukdom och ingår i matchtruppen.
– Sewen Emilov är inte med på grund av att han missade den matchförberedande träningen och inte har förberett sig som han ska, säger ”Chrisse”.

Följande spelare ingår i matchtruppen:
1. Tim Erlandsson
2. Gabriel Johansson
3. Kwame Kizito
4. Tim Stålheden
5. Adam Eriksson
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
10. Robin Hofsö
11. Wilhelm Ärlig
15. Rasmus Fridolf
16. Nadeem Omar
17. Lucas Sibelius
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
28. Melker Nilsson
30. Godwin Aguda
33. Melker Larsson
88. Oskar Christiansson

Avspark sker klockan 17.00 på Falcon Alkoholfri Arena. Glöm inte att säkra din biljett till en av årets roligaste matcher!