Imorgon ställs Falkenbergs FF mot tabellsjuan GIF Sundsvall på hemmaplan. Ett laddat FFF har siktet inställt på tre poäng.

Falkenbergs FF är nöjt med försvarsinsatsen mot Norrby, som inte hade ett enda skott på mål. Mot GIF Sundsvall vill FFF bibehålla en stabil defensiv samtidigt som laget visar upp en vassare offensiv.
– Norrby-matchen var ett fall framåt, även om vi hade velat ha tre poäng. Vi har revanschlusta och vill ha tre poäng mot GIF Sundsvall. Det tillsammans med att vi spelar på hemmaplan talar för oss imorgon. Vi ska jobba stenhårt för det, säger huvudtränaren Tobias Tuvesson.
GIF Sundsvall har två målfarliga strikers i Linus Hallenius och Pontus Engblom.
– Det är två duktiga anfallare som vi behöver se upp med och hålla koll på, säger ”Tuve”.

FFF har till skillnad från GIF Sundsvall, som tvingas undvara Dennis Olsson, inga spelare avstängda. Gulvitt har Linus Dahl på skadelistan. Annars ser det bra ut i truppen, som har fått ett nytillskott i form av vänsterbacken Adam Eriksson. ”Crazy” har gjort några få träningar och är spelklar direkt.
– Det känns bra. Det är bra att vi får in fler alternativ att använda oss av. Läget i laget är bra, säger Tobias Tuvesson.

Ledarteamet har tagit ut följande 19 spelare:
3. Kwame Kizito
4. Axel Norén
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
10. Kalle Söderström
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
16. Tim Erlandsson
17. Samuel Adrian
18. Linus Borgström
21. Mahmut Özen
22. Adam Eriksson
23. Lorik Ademi
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
31. Viktor Noring
37. Ludvig Öhman
45. Adam Bergmark Wiberg

Matchstart sker klockan 17.00 under lördagen och nu ska vi tillsammans lösa en trepoängare! Nedan hittar ni tv-intervjuer med Adam Eriksson och Tobias Tuvesson.