Falkenbergs FF:s anfallare Edi Sylisufaj, 21, är klar för IK Sirius i allsvenskan. Samtidigt kan FFF meddela att klubben har skrivit kontrakt med en offensiv spelare och snart kommer att kunna presentera detta nyförvärv.

Falkenbergs FF och IK Sirius är överens om en övergång för anfallaren Edi Sylisufaj, som sedan han debuterade i allsvenskan som första spelare född på 2000-talet år 2016 har producerat elva mål på 70 seriematcher i FFF-tröjan. Den egna produkten kommer att spela för Uppsalaklubben på lån säsongen ut och sedan har de en köpoption som de kan välja att utnyttja. FFF önskar Edi Sylisufaj lycka till.

Samtidigt som en anfallare lämnar Falkenbergs FF kan klubben meddela att en offensiv spelare har skrivit på för Gulvitt. Inom kort kommer vi att kunna presentera mer information.