Laholms FK
Imorgon kväll drar tävlingssäsongen igång för Falkenbergs FF:s del. Och det blir en tuff utmaning direkt då allsvenska laget Hammarby väntar på bortaplan i Svenska cupen.

– Jag har förhoppningar om att vi ska kunna störa dem rejält. Vi förstår att förhandstipset ligger på Hammarby med tanke på den trupp de har. Men kan vi störa både Halmstad och Varberg kan vi definitivt sno några bollar på Hammarbys planhalva och störa dem med vårt press-spel, säger Christoffer Andersson.
Han betonar att FFF måste hantera matchen på rätt sätt.
– Vi tävlar i en tävling och jag har många gånger varit med om att division 1-lag slagit en allsvensk jätte. Det är fullt möjligt men man måste pricka rätt, vara förberedd, ha energi och mod att leverera. Det är mycket det som det handlar om, säger huvudtränaren och fortsätter:
– Får vi en bra start och de tappar rytmen har vi absolut möjlighet att störa dem. Sen vet vi att de är ett av Sveriges bästa lag när det kommer till det offensiva spelet. De har också fått en ny tränare och ska hitta rätt med många olika saker.
Han tycker att dessa cupmatcher är viktiga ingredienser i förberedelsen för seriespelet.
– Målet är att få möta tuffa lag i Häcken; Hammarby och Ytterhogdal, som ju är här av en anledning, och känna att vi har vittring. Vi vill störa motståndarna och få ut saker av tävlingsmatcherna. Vår målsättning rör seriespelet först och främst och då blir de här matcherna otroligt viktiga, säger Christoffer Andersson.

FFF tvingas undvara Kwame Kizito då anfallaren inte erhållit arbetstillstånd ännu. I övrigt är alla spelare tillgängliga, vilket har gett ”Chrisse” angenäma problem.
– Alla åker med utom Kwame, Rasmus Fridolf och Carl Martinsson. Vi har jämn konkurrens i laget och det handlar om att leverera vecka ut och vecka in. Är man utanför truppen en gång kan det snabbt ändras om man levererar på träning och visar mig saker, säger huvudtränaren.

Truppen består av följande 19 spelare:
Tim Erlandsson
Gabriel Johansson
Tim Stålheden
Tobias Karlsson
Oliver Hintsa
Robin Hofsö
Wilhelm Ärlig
Christoffer Carlsson
Umar Bala Muhammed
Nadeem Omar
Lucas Sibelius
Linus Borgström
Linus Dahl
Adam Eriksson
Melker Nilsson
Melker Larsson
Godwin Aguda
Oskar Christiansson
Elliot Hintsa

Avspark i Stockholm sker klockan 17.30. Matchen sänds via C More.