Laholms FK
Klockan 18.00 imorgon sparkas en mycket viktig match i bottenstriden i gång. Då gästar Falkenbergs FF Olympia och Helsingborgs IF.

FFF har fyra poäng upp till HIF, som befinner sig precis på rätt sida nedflyttningsstrecket. Det är två revanschsugna lag som inte har vunnit på länge. Gulvitt vill ta en trepoängare och närma sig lagen ovanför i tabellen.
– Det är en match med två lag i poängbehov. Vi vill gärna samla på oss lite mer poäng innan vi går på ledighet och kommer göra allt i vår makt för att lyckas med uppgiften, säger Hasse Eklund och fortsätter:
– Det låter väldigt klyschigt, men vi har inte varit tillräckligt bra i de båda straffområden hittills och det är något som måste förbättras inför mötet med HIF. Mot AIK vann vi avslutsstatistiken med 14-7 och gick ändå förlorande ur striden. Glädjande är att vi skapade chanser mot ett försvarsstarkt AIK på deras hemmaplan och den anfallslustan ska vi ta med oss in i på Olympia. Vi känner att vi är som bäst när vi har trygghet i vårt spel och vi kommer gå ”back to basic” för att hitta tillbaka till det spel som gav oss framgång i superettan, säger huvudtränaren.

FFF blir friskare och friskare. Mahmut Özen gjorde comeback i U21 i veckan och närmar sig en plats i en allsvensk matchtrupp. Tillbaka i truppen är lagkaptenen Tibor Brink Joza och John Chibuike som båda missade förra matchen på grund av skada.
– Konkurrensen ökar kring startplatserna. John Björkengren är avstängd så det är en spelare som ska ersättas, men jag behöver lite mer tid innan jag släpper startelvan, säger Hasse Eklund.

Truppen:
Hampus Nilsson, Johan Brattberg, Carl Johansson, Johan Lassagård, Tobias Karlsson, Nsima Peter, Kalle Söderström, Robin Östlind, Christoffer Carlsson, Marcus Mathisen, Per Karlsson, Kirill Pogrebnyak, Edi Sylisufaj, Jacob Ericsson, John Chibuike, Anton Wede, Tobias Englund, Tibor Brink Joza (K).