Henrik Larssons och Adam Erikssons Helsingborgs IF kommer på besök till Falcon Alkoholfri Arena. Och om FFF:s planer går i lås får de åka hem från Västkustens riviera tomhänta.
– Det vore fantastiskt att ta två trepoängare i rad, säger huvudtränare Hasse Eklund.

Falkenbergs FF, som på sistone har lånat ut Passi Prudence till Eskilsminne och Johan Lassagård till Värnamo i hopp om att duon ska få mer speltid, har en nästan skadefri trupp. Endast Marcus Mathisen och Hampus Svensson är skadade. Anton Wede är inte med på grund av en känning. Mittbacksbjässen Carl Johansson, som har nickat bort otaliga bollar den senaste tiden, är tyvärr avstängd på grund av ostskivan mot GIF Sundsvall. I övrigt är alla gulvita krigare tillgängliga.

Just fajtas har FFF, som får tillbaka Kirill Pogrebnyak efter avstängning, varit bra på i hemmamatcherna som varit. Matcherna mot Kalmar, Elfsborg, IFK Göteborg och GIF Sundsvall har inbringat åtta poäng. Hasse Eklund är nöjd med hur det har sett ut på Falcon Alkoholfri Arena den senaste tiden.
– Det känns bra. Stärkta av segern mot GIF Sundsvall ska det bli kul att ta sig an Helsingborg. Det känns som att vi är på gång. Hösten är Falkenbergs FF:s tid, säger Hasse Eklund.
Han tror att det kommer att bli böljande spel i matchen.
– Jag tror att det blir offensiv fotboll. Det är två lag som vill ha tre poäng. Med en poäng förflyttar man sig inte mycket i serien. Hemmaplan och att vi har bra form talar för oss. Det hade känts riktigt bra att vinna och gå ikapp dem i tabellen, säger han.

Mötet mot HIF på Olympia i år slutade 1-1. Sedan dess har P-O Ljung ersatts av FFF-bekantingen Henrik Larsson som tränare. Hasse och ”Henke” kan naturligtvis varandra bra då de har känt varandra länge och tränade Landskrona BoIS tillsammans innan de båda landslagsmeriterade herrarna hamnade i Falkenberg.
– Jag tror inte att det blir några överraskningar från något håll. Det är två lag som har stött på varandra många gånger och har haft sina duster. Vi har god kännedom om varandra, säger Hasse Eklund.

FFF har tagit ut följande trupp:
Hampus Nilsson, Johan Brattberg, Tobias Karlsson, Nsima Peter, Kalle Söderström, Robin Östlind, Christoffer Carlsson, Per Karlsson, Kirill Pogrebnyak, Edi Sylisufaj, Jacob Ericsson, John Chibuike, Mahmut Özen, John Björkengren, Tobias Englund, Dominic Chatto, Tibor Brink Joza (K), Ludvig Johansson, Mergim Laci.

Avspark sker klockan 18.00 imorgon!