Getinge IF
Imorgon spelar FFF sin sista träningsmatch inför seriestarten nästa helg. Gulvitt ställs mot division 2-laget Hittarps IK, där Christoffer Andersson var sportchef förra året, på Falkenbergs IP.

Självklart har han bra koll på Hittarps IK.
– När jag började i klubben jobbade jag mest med ungdomsverksamheten men det är klart att jag såg många A-lagsmatcher också. Det är ett lag med många unga och ambitiösa spelare. Jag hade själv en hel del av spelarna i HIF:s U17-lag. De spelarna har jag bra koll på, säger Christoffer Andersson.
Hittarps IK tränas av en annan före detta landslagsspelare, nämligen ”Chrisses” kompis Erik Edman.
– Han är en fotbollsromantiker, han vill spela fotboll. Det är många kombinationer i spelet och han vill utbilda spelare. De har gått upp från division 3, en serie de var outstanding i och jag tippar att de kommer vara i alla fall ett mittenlag i division 2.
Precis som Torns IF, som FFF möter i premiären nästa helg, spelar de i grunden 4-3-3. För FFF är det årets första match på riktigt underlag, det vill säga gräs.
– Jag förväntar mig att vi jobbar med vårt spel fullt ut och lär känna och vänja sig vid underlaget. Vi har respekt för att vi är på gräs och att planerna inte är perfekta nu. Jag kommer ha förståelse för om ett inlägg sticker iväg och så vidare på grund av dålig plan. Det är inget man kan påverka utan det är bara att gå på igen, säger huvudtränaren.
Självklart går de för seger i försäsongens sista träningskamp.
– Det blev förlust mot Utsikten vilket vi inte gillade. Den matchen har vi analyserat. Nu vill vi komma tillbaka till vinnarspåret.
Med tanke på att det är första gräsmatchen gäller det att hitta rätt belastning. Han kommer därför använda sig av många spelare imorgon.
– Jag kommer rulla runt på de flesta i truppen och se till så att våra spelare inte spelar för länge. Det är viktigt att tänka på belastningen imorgon.

Linus Borgström vred till knäet igår och står över imorgon. Linus har en liten sträckning på högra knäets insida och vilas som en säkerhetsåtgärd.
– Vi hoppas att det inte är någon fara med honom, säger Christoffer Andersson.
FFF tvingas undvara ytterligare fyra spelare. Kwame Kizito och Oskar Christiansson är sjuka och Tobias Karlsson och Adam Eriksson dras med känningar. Nadeem Omar gick för fullt idag och är med imorgon. På grund av avbräcken på backsidan tillkommer William Borgryd och Demir Halili i truppen.

Truppen:
Tim Erlandsson
Gabriel Johansson
Tim Stålheden
Robin Hofsö
Christoffer Carlsson
Umar Bala Muhammed
Sewen Emilov
Nadeem Omar
Lucas Sibelius
Linus Dahl
Melker Nilsson
Melker Larsson
Wilhelm Ärlig
Godwin Aguda
Oliver Hintsa
Elliot Hintsa
Rasmus Fridolf
William Borgryd
Demir Halili

Lördagsmatchen inleds klockan 14.00 på Falkenbergs IP.