Ledarteamet har utsett årets lagkapten i Falkenbergs FF. Valet föll på 26-årige mittfältaren Linus Dahl.

– Linus Dahl är en ledare och rollen passar honom. Han har jättebra egenskaper och är en spelare som jag vill lyfta. Han vinner mycket boll och är navet i vårt spel. Linus är en central pjäs i laget och kommer att sköta rollen galant, motiverar Christoffer Andersson.

Linus Dahl är stolt över att bli kapten för detta lag.
– Det är ett ärofyllt uppdrag som jag tar på stort allvar och det känns roligt. Jag tror det passar mig väl, det är en roll jag har haft tidigare. Jag fortsätter vara den spelare jag är, bidrar med energi och ett hårt jobb. Nu blir det lite extra ansvar men det är bara för mig att steppa upp och göra allt jag kan för att hjälpa laget, säger Dahl.

Tobias Karlsson och Tim Stålheden blir vice-kaptener.