FFF inledde trögt i genrepet mot Hittarp men kunde vända underläge till seger med 3-2 efter mål av Robin Hofsö, Melker Larsson och Sewen Emilov. Gulvitt hade bud på betydligt fler mål.

Det gick upp och ner för FFF i första halvlek. Gulvitt slarvade i försvarsspelet och hamnade i ett 0-2-underläge. Robin Hofsö forcerade in reduceringen innan paus och i andra halvlek kom FFF igång på ett bättre sätt. Oliver Hintsa byttes in i paus och FFF gjorde många byten under andra halvlek. Gulvitt skapade mängder av målchanser och kunde vända på steken tack vare mål av tonåringarna Melker Larsson och Sewen Emilov. Melker kvitterade efter en hörna och Sewen gjorde 3-2 efter att ha lurat bort målvakten. FFF hade bud på betydligt fler än tre mål, men segersiffrorna stannade vid 3-2.

– Det kändes fantastiskt att komma in från bänken och avgöra! Det var en bra pass från Oliver på djupet. Sen var det bara att springa mot målet! Målvakten kom ut, jag gick förbi honom och sen var det bara att lägga in den, säger Sewen Emilov.
18-åringen säger så här om insatsen.
– Jag tycker att det började bra. Men sen gick vi ner oss lite och de fick in två mål. Men jag tycker att vi gjorde ett bra jobb och kom tillbaka starkt i matchen, säger han.
Även Melker Larsson var nöjd över att bli målskytt igen.
– Meningen var att screena bort en zon-spelare men bollen kom perfekt och då var det bara att skalla in den, säger 19-åringen.
Vad säger du om insatsen som helhet?
– Inte vår bästa match. Det finns delar i vårt spel som vi gör bra, men vi måste höja tempot i vårt spel, säger Melker Larsson.

Så startade FFF i genrepet:
Tim Erlandsson – Melker Larsson, Gabriel Johansson, Tim Stålheden, Umar Bala Muhammed – Christoffer Carlsson, Linus Dahl (K) – Wilhelm Ärlig, Godwin Aguda, Melker Nilsson – Robin Hofsö

Nästa lördag är det dags för seriepremiär hemma mot Torn. Glöm inte säkra din biljett!