Imorgon kväll åker Falkenbergs FF till Gamla Ullevi för match mot IFK Göteborg. Och det är ett laddat gulvitt gäng som är redo att ta sig an uppgiften.

Falkenbergs FF, som får tillbaka Carl Johansson efter avstängning, ligger fortsatt på rätt sida strecket och siktar nu på att knipa nya viktiga poäng.
– Vi har en bra träningsvecka bakom oss där vi har kunnat fokusera på att hitta en bra fysisk nivå och samtidigt jobba taktiskt mot IFK Göteborg. Vi har, förutom våra långtidsskadade spelare (Marcus Mathisen och Hampus Svensson) alla tillgängliga vilket gör att det är hård konkurrens om platserna i truppen och bra spelare kommer att hamna utanför startelvan, säger Hasse Eklund.

När FFF och IFK Göteborg möttes i Falkenberg så sent som den 13 juli gjorde Gulvitt en fin insats och med sig en poäng efter att Carl Johansson varit stark i en nickduell och kvitterat i 96:e minuten. FFF vann träningsmatchen lagen emellan med 2-0 under försäsongen.
– En seger och en oavgjord gör att vi har en bra känsla om att kunna störa dem på bortaplan och få alla tre poängen med hem till Falkenberg, säger Hasse Eklund.
Huvudtränaren har koll på Blåvitts styrkor.
– IFK Göteborgs styrkor är att man har fått till ett aggressivt försvarsspel under året som mixas med en egen spelidé när man har bollinnehav, säger han.

Motståndarna har tre av de fyra backar som startade mot Örebro senast – André Calisir, Kristopher Da Graca och Nzuzi Toko – avstängda och värvade så sent som igår offensiva duon Tobias Sana och Hosam Aiesh.
– IFK Göteborg är i en annan fas med strategiarbetet, där man tar in toppspelare under transferfönstret för att etablera sig i allsvenskans toppskikt och även om de har avstängningar i backlinjen så är det fortfarande ett bra lag som kräver att vi har fullt fokus från början. Förhoppningsvis kan vi utnyttja det faktum att backlinjen inte är samspelt och att det kommer in nya spelare på fasta situationer där vi är väldigt starka, säger Hasse Eklund.

Ledarteamet har tagit ut följande 19-mannatrupp (en spelare lämnar truppen innan matchstart):
Hampus Nilsson, Johan Brattberg, Carl Johansson, Dominic Chatto, Tobias Karlsson, Nsima Peter, Kalle Söderström, Robin Östlind, Christoffer Carlsson, Per Karlsson, Kirill Pogrebnyak, Edi Sylisufaj, Jacob Ericsson, John Chibuike, Mahmut Özen, John Björkengren, Anton Wede, Tobias Englund, Tibor Brink Joza (K).

Avspark sker klockan 19.00 på Gamla Ullevi imorgon.
– Vi hoppas att falkenbergarna tar sig till Göteborg och ger oss stöd i kampen om tre poäng, säger Hasse Eklund.