Så sent som i söndags besegrade Falkenbergs FF IFK Malmö med 3-0 på hemmaplan. Klockan 16.00 imorgon eftermiddag väntar samma lag på bortaplan, när serien vänder.

– Vi är redo för en ny match. Vi har haft bra träningar i veckan och en bra DM-match där många fick spela. Vi har många som är redo för match. Under denna tajta period, med match både lördag och tisdag, behöver vi låta fler vara aktiva. Och det är tuff konkurrens i laget, säger Christoffer Andersson.
Han menar att det mentala är viktigt när matcherna kommer så tätt inpå varandra.
– Det är viktigt att vi kopplar på igen och ser till att göra rätt saker från början. Vi har fokuserat mycket på vårt spel denna vecka. Vi är lite osäkra på vad IFK Malmö kommer göra efter en match som de kanske inte var helt nöjda med hur den såg ut. Vi är beredda på det mesta och har fokuserat väldigt mycket på vårt sätt att spela, våra relationer och att se till att ha en fysiskt bra grund inför matchen. Vi är redo och sugna på tre poäng på Malmö Stadion och kommer gå för det till 100 procent, säger FFF:s huvudtränare.

Robin Hofsö missade matchen mot IFK Malmö i söndags på grund av sjukdom. Nu är FFF:s bäste målskytt tillbaka och åter med i truppen.
– Oskar Christiansson är inte helt kurant än men börjar närma sig, säger Christoffer Andersson.
Carl Martinsson är långtidsskadad sedan tidigare.

Truppen består av följande 19 spelare:
1. Tim Erlandsson
2. Gabriel Johansson