Klockan 16.00 under lördagen möter Falkenbergs FF IFK Göteborg på ett helt fullsatt Falcon Alkoholfri Arena. Gulvitt är mycket revanschsuget efter förlusten i Stockholm.

Tabellfyran IFK Göteborg kommer på besök och har med sig många supportrar. Det kan därmed bli en härlig match både på plan och på läktarna. Hasse Eklund är taggad inför uppgiften och känner till Blåvitt, som FFF besegrade under försäsongen, väl.
– Det ska bli kul, det blir bra väder och mycket folk! Jag hoppas att många tar på sig något gult. Vi hoppas kunna göra en bra insats efter ett mindre bra resultat mot Hammarby. Det kommer att bli en helt annan match, då vi inte spelar på ett snabbt konstgräs utan på hemmaplan. Jag tror att spelet kommer bölja lite fram och tillbaka och jag tror att det kan passa oss bra, säger FFF:s huvudtränare Hasse Eklund.

Mahmut Özen är avstängd på grund av det sena röda kortet på Tele2 Arena och Marcus Mathisen och Hampus Svensson är långtidsskadade. I övrigt finns det inte mycket att klaga på när det kommer till läget i laget. FFF har inga nya skador eller sjukdomar att ta hänsyn till. Det kommer att bli minst en förändring i laget. Men blir det fler än en (på grund av Özens avstängning)? Den karamellen vill Hasse Eklund suga på lite.
– Vi får se om det blir flera förändringar i startelvan eller om vi gör några taktiska förändringar gällande organisationen i laget, säger han hemlighetsfullt.

IFK Göteborg har sålt backen Carl Starfelt och anfallaren Benjamin Nygren och har dessutom fått kvicke offensive spelaren Patrik Karlsson Lagemyr korsbandsskadad.

Truppen:
Hampus Nilsson, Johan Brattberg, Carl Johansson, Tobias Karlsson, Nsima Peter, Kalle Söderström, Robin Östlind, Christoffer Carlsson, Per Karlsson, Kirill Pogrebnyak, Edi Sylisufaj, Jacob Ericsson, John Chibuike, Johan Lassagård, John Björkengren, Anton Wede, Tobias Englund, Tibor Brink Joza (K).