Getinge IF
Tre raka segrar följdes upp med ett snöpligt kryss och en tappad 3-0-ledning hemma mot Akropolis. Imorgon väntar mittenlaget Jönköpings Södra på bortaplan för ett laddat Falkenbergs FF.

Huvudtränaren Tobias Tuvesson och även assisterande tränaren Jonas Axeldal är tillbaka igen efter att tidigare ha varit covid-smittade.
– Det är riktigt skönt att vara tillbaka! säger ”Tuve”.
Han gillade inte att behöva följa matchen mot Akropolis framför tv:n. När han analyserar matchen finns det både positiva och negativa saker att ta med sig. Den briljanta första halvleken hör till det förstnämnda.
– Det var definitivt många tunga och besvikna huvuden efter tappet senast. När man landar i besvikelsen och tittar tillbaka på prestationen så var det dock mycket som var bra. Vi har tittat på orsaker på varför det blev som det blev så att vi kan lära och justera bättre i framtiden, men vi har framförallt tittat på vad vi gjorde bra i första halvlek, säger Tobias Tuvesson och fortsätter:
– Vi gjorde en väldigt bra första halvlek och vi vill föra vidare många av dem delarna i morgondagens match! Revanschlustan finns där såklart, men det finns även en revanschlusta ifrån förra mötet med Jönköpings Södra (snöplig 2-3-förlust trots stort spelövertag), där jag definitivt tycker att vi var värda mer än vad vi fick.

Han vill se ett offensivt FFF på ombyggda Stadsparksvallen.
– Mina förhoppningar och förväntningar är att vi går ut imorgon och är framåtlutade. Vi ska hela tiden ta kliv framåt och inte bakåt. Vi ska vara solida och organiserade i vårt försvarsspel oavsett var på plan vi är. Det är viktigt att vi försvarar kollektivt och arbetar hårt för varandra. Jag vill att vi har ett varierat anfallsspel där vi ska kunna attackera på många sätt, säger ”Tuve”.
Han tycker att J-Södra har förändrat sitt spel sen FFF mötte dem senast.
– Likt alla lag har de en del svagheter som vi identifierat och som jag hoppas att vi kan utnyttja. Oavsett ska vi spela vårt spel och spela matchen för att vinna den!
Skade- och sjukdomsläget ser ypperligt ut. Adam Eriksson, Adam Bergmark Wiberg och Viktor Noring är alla redo för spel och Linus Dahl är tillbaka i träning. FFF har inte heller några avstängningar.
– Läget i laget är bra och vi har många spelare som är aktuella. Det har märkts på träningarna i veckan att det är hög konkurrens och många som vill vara med och spela. Detta gör att kvaliteten på träningarna ökar och att vi kommer ännu mer förberedda till matcherna, säger huvudtränaren.

Truppen består av följande 19 spelare:
2. Godwin Aguda
3. Kwame Kizito
4. Axel Norén
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
10. Kalle Söderström
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
16. Tim Erlandsson
17. Samuel Adrian
18. Linus Borgström
22. Adam Eriksson
23. Lorik Ademi
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
31. Viktor Noring
37. Ludvig Öhman
39. Nsima Peter
45. Adam Bergmark Wiberg

Lördagens match i Småland inleds klockan 15.00. Nedan finner ni tv-intervjuer med Melker Nilsson och Tobias Tuvesson inför mötet. Let’s go!