Ariana FC
Damlaget studsade tillbaka direkt efter nederlaget mot Varbergs BoIS och besegrade ikväll toppkonkurrenten Norvalla på hemmaplan med 5-2!

FFF hamnade i tidigt underläge men hämtade sig snabbt. Speciella målskytten Stina Wisén ordnade kvitteringen efter en halvtimme och innan första halvlek var över hade Nora Johansson skickat in ledningsmålet fram till 2-1. Stina Wisén utökade ledningen till 3-1 på nick i 53:e minuten. Assisten stod Nora Johansson för. Norvalla reducerade, men FFF var långt ifrån klara för kvällen. Stina Wisén gjorde sitt tredje mål efter 66 minuter och Klara Helgesson avslutade målskyttet på ett distinkt sätt 20 minuter senare. 5-2-segern var i hamn och FFF var tillbaka på vinnarspåret igen.

– Jag säger bara: vilka tjejer vi har i FFF. Nora Johansson städade kliniskt i försvaret. Tea Ekman sprang mil på mittfältet. Stina Wisén bara kör på och levererar. Hela laget visade på styrka, mod och en otrolig vilja denna härliga kväll, säger tränaren och sportchefen Fredrik Wisén stolt.