Norrby IF
Imorgon är det äntligen dags för match i superettan igen. Falkenbergs FF ställs mot tabellsexan Jönköpings Södra på hemmaplan och kommer att stöttas av knappt 1000 gulvita supportrar på plats.

Tobias Tuvesson är mycket laddad inför morgondagen.
– Det ska bli härligt att spela en tävlingsmatch igen! Det har vi väntat på under uppstarten. Jag tror att det blir en spännande match. Det är ett bra Jönköpings Södra som kommer på besök, så det kommer att krävas en bra prestation för att få resultatet som vi önskar, säger ”Tuve”, som beskriver smålänningarna som ett duktigt och erfaret superettan-lag.
– De har en bra kollektiv struktur både i försvarsspelet och anfallsspelet och har en del individuellt skickliga spelare, både tekniskt och erfarenhetsmässigt, säger han.

Huvudtränaren vill se sitt lag gå ut och ta tag i taktpinnen från start.
– Jag hoppas att vi på hemmaplan kan sätta en bra prägel på matchen. Vi har haft en väldigt bra uppstart efter ledigheten och har höjt standarden i allt vi gör. Vi är väl förberedda inför denna match och jag hoppas och tror att vi kan ta initiativet och driva matchen så som vi vill, säger Tobias Tuvesson och fortsätter:
– Jag förväntar mig som alltid att vi jobbar stenhårt och har bra struktur och organisation, med en stor portion individuell skicklighet. Men framförallt att vi gör jobbet som krävs. Det kommer att bli en tuff höst och det jobbet börjar imorgon.

”Tuve” har förhoppningar om att hemmastödet ska bli tungan på vågen.
– Hemmaplan talar för oss och det är jätteskönt att det kommer mer publik. Vi blir stärkta av det. Och alla ser verkligen fram emot att spela match igen, säger han.
På skadefronten ser det betydligt bättre ut än innan uppehållet. Enbart Linus Borgström saknas på grund av skada. Matthew Garbett är i Japan med Nya Zeelands landslag.
– Vi har många tillgängliga vilket är jättekul. Vi har olika alternativ att välja på. Det är bra inför hösten att vi har en bra konkurrenssituation, säger coachen.

Truppen består av följande 19 spelare:
3. Kwame Kizito
5. Mohammad Ahmadi
4. Axel Norén
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson (K)
9. Oliver Hintsa
10. Kalle Söderström
11. Edi Sylisufaj
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
15. Rasmus Fridolf
16. Tim Erlandsson
17. Samuel Adrian
20. Linus Dahl
21. Mahmut Özen
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
31. Viktor Noring
45. Adam Bergmark Wiberg

Matchstart sker klockan 19.00 imorgon. Då ska vi tillsammans göra allt för att ta en seger i den tolfte omgången! Nedan ser ni tv-intervjuer med Melker Nilsson, som avgjorde träningsmatchen mot IFK Värnamo, och Tobias Tuvesson.

Foto: Lollo Skagerfält