Laholms FK
Imorgon kväll spelar FFF sin sista allsvenska match för vårsäsongen. De gulvita är mycket angelägna om att ta den trepoängare som krävs för att förbättra tabelläget.

Hasse Eklund är taggad inför matchen.
– Det ska bli kul! Vi känner att vi var nära att få tre poäng mot Helsingborg. Vi har inte samlat så många poäng på slutet, men har ett positivt go i laget och chanserna ökar lite när man är på hemmaplan, säger huvudtränaren.
Betydelsen av en vinst går inte att underskatta i detta läge.
– Med tre poäng så flyttar man sig mer än med enpoängare. Vi har inte vunnit på länge nu och vill gärna vinna en match till innan vi går på uppehåll. Jag hoppas att vi vågar spela ut det offensiva i 90 minuter imorgon. Och jag hoppas verkligen att vi kan kriga oss till den lilla tur som man behöver för att vinna, säger Hasse Eklund.

Kalmar FF har som bekant lagkaptenen Viktor Elm avstängd. FFF har inga avstängningar att ta hänsyn till. Däremot får Laget vid havet tillbaka John Björkengren, som var avstängd senast. Han tar plats i truppen. Det gör också Mahmut Özen och Mergim Laci. Duon har matchats in i U21-laget de senaste matcherna och tar nu plats i den allsvenska matchtruppen. Lagkaptenen Tibor Brink Joza, mittfältaren Robin Östlind och anfallaren Kirill Pogrebnyak dras med småskador och missar matchen. Hampus Svensson är knäskadad sedan tidigare.
– Vi chansar inte med någon, säger Hasse Eklund.

Truppen i sin helhet:
Hampus Nilsson, Johan Brattberg, Carl Johansson, Johan Lassagård, Tobias Karlsson, Nsima Peter, Kalle Söderström, Christoffer Carlsson, Marcus Mathisen, Per Karlsson, Edi Sylisufaj, Jacob Ericsson, Mergim Laci, John Chibuike, Mahmut Özen, John Björkengren, Anton Wede, Tobias Englund.

Avspark sker klockan 18.00 på Falcon Alkoholfri Arena. Hasse Eklund uppmanar supportrar att gå man ur huse och hjälpa laget att vinna matchen.
– Vi behöver publikens stöd. Det gäller att få ett bra avslut på vårsäsongen. I så fall går vi stärkta in i höstsäsongen, säger huvudtränaren.

Foto: Glenn T. Unger