Kristianstad FC
Klockan 19.00 imorgon väntar bortamöte mot Ljungskile SK. FFF går för sjätte raka segern.

– De har samma tränare, en del spelare som vi känner igen sedan tidigare och en del nytt. Vi har scoutat och kollat vad de har gjort. De har varit varierande i sina prestationer. I sina bästa stunder är det ett bra lag. Vi hoppas att det vi ska göra är vägvinnande. Vi ska egentligen göra det som vi alltid gör. Vi har en del lösningar för en del situationer som vi tror kan uppstå. Prickar vi rätt där blir det en riktigt, riktigt bra match, säger Christoffer Andersson.
Vad har ni tryckt på i veckan?
– Att fortsätta leverera träningar med kvalité och det har vi verkligen gjort. Vi hade en jättefin träning idag och likaså igår. Många är på hugget och spelsugna. Vi har haft många matcher men man känner hela tiden att alla är laddade för nästa match. Det är den stabiliteten vi vill ha, så alla orkar ladda om och vara på hugget. Alla vill bidra till nya trepoängare. Vi ska inte känna någon ro eller bekvämlighet utan det handlar bara om att tugga vidare. Det ska bli härligt med en kvällsmatch imorgon. Vi ska åka dit och göra en bra leverans.
Vi hade lite tufft mot dem förra året. Är det lite revanschlusta där?
– Det är det absolut. De som var med förra året känner inte att det var ett lag som vi bara skulle ta en poäng mot. Nu gäller det att det blir tredje gången gilt och att vi visar framfötterna och tar kommandot. Vi har pratat om hur vi ska lösa situationer och oftare ska komma till bra målchanser och tydligare såra dem, säger ”Chrisse”.

Linus Borgström utgick med ryggproblem senast men är redo för spel. Gabriel Johansson är fortsatt fotskadad och väntar på MR-svar.

Truppen mot LSK:
Anton Andersson
Tim Stålheden (K)
Linus Borgström
Noel Hansson
Nils Bertilsson
Remo Gotfredsen Grgic
Leonardo Farah Shahin
Isaac Shears
Christoffer Carlsson
Lucas Sibelius
Oskar Lindberg
Pontus Carlsson
Rasmus Andersson
Melker Nilsson
Godwin Aguda
Gustav Lillienberg
Melker Larsson
Melwin Kocanovic

Avspark 19.00 imorgon. Here we go!