Norrby IF
Imorgon ställs Falkenbergs FF mot topplaget Norrby IF på hemmaplan. Glädjande för FFF:s del är att nye mittbacken Ludvig Öhman är spelklar och redo för spel.

FFF har lagt storförlusten mot HIF på Olympia till handlingarna. Det var en rejält revanschsugen trupp som genomförde den matchförberedande träningen under lördagen. Nyförvärvet Ludvig Öhman har tränat med laget de senaste två dagarna. Den meriterade 29-åringen har fått grönt ljus av engelska och svenska fotbollsförbundet och är därmed spelklar.
– Det känns kul att vara här. Faciliteterna håller hög klass och det ska bli roligt att spela på arenan, jag har bara spelat på den gamla, säger Ludvig Öhman.
Tobias Tuvesson, som också får tillbaka Samuel Adrian från avstängning, är glad över att få använda Ludvig Öhman redan imorgon.
– Han är en väldigt duktig spelare, som kommer göra nytta för oss, säger ”Tuve”.

Huvudtränaren har bra koll på Norrby, som har spelare som Ivo Pekalski och Dijan Vukojevic i truppen och en viss Marcus Översjö som assisterande tränare.
– Norrby är ett lag med stort självförtroende. Det blir kul att möta serietvåan. Det är ett lag som spelar med fembackslinje och jobbar hårt. Jag förväntar mig att vi går in och spelar med mycket vilja och energi, jobbar stenhårt och minimerar misstagen. Vi är väldigt revanschsugna, vilket tillsammans med hemmaplan talar för oss imorgon, säger Tobias Tuvesson.

Ledarteamet har tagit ut dessa 19 spelare:
3. Kwame Kizito
4. Axel Norén
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
10. Kalle Söderström
11. Edi Sylisufaj
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
16. Tim Erlandsson
17. Samuel Adrian
18. Linus Borgström
21. Mahmut Özen
23. Lorik Ademi
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
31. Viktor Noring
41. Ludvig Öhman
45. Adam Bergmark Wiberg

Matchen inleds klockan 17.00 under söndagen. Nedan finner ni tv-intervjuer med Ludvig Öhman och Tobias Tuvesson. Vi kommer imorgon att kunna välkomna över 1100 åskådare, inklusive bortapublik. Nu går vi för tre poäng!