Eskilsminne IF
Klockan 15.00 imorgon är det äntligen dags för årets andra hemmamatch. Norrby IF står för motståndet.

Christoffer Andersson är ganska nöjd med prestationen i Jönköping senast.
– Absolut. Det är många toppkaraktärsmatcher i starten. Vi mötte ett lag som kommer från superettan och spelar med mycket energi. De brister i vissa moment utifrån att de har ändrat mycket i laget. Vi tog en trepoängare, även om den inte blev så säker som vi skulle gjort den till. Vi visade karaktär efter att ha släppt in ett mål genom att skapa chanser direkt. Vi vann välförtjänt. De hade ingenting efter minut 60. Där visade de också brister, då de inte hade någon forceringsfas. Vi fredade målet bra även under den perioden, säger ”Chrisse”.

Nu möter FFF ett Norrby IF som står på fyra poäng efter tre matcher.
– Det är ett lag som man ser har utvecklats sedan förra sommaren. Det är ett pressande lag som är ganska direkta i sitt spel med en del djupledshot. Vi har preppat laget som vanligt och känner oss väl förberedda på vad vi behöver göra. Främst handlar det om att komma ut med en väldigt stor energi och optimism och lust att spela den fotboll vi vill spela. Vi ska göra det med klokhet och ha kontroll på matchen och att det är ett lag som gärna utnyttjar omställningar när de får möjlighet till det, säger Christoffer Andersson.
Han ser fram emot att vara tillbaka på Falcon Alkoholfri Arena.
– Det är verkligen skönt att spela på hemmaplan igen. Nu vill vi börja ta trepoängare här hemma. Vi siktar verkligen på att komma ut och göra en bra match. Vi ska ta kommandot och knipa tre poäng. Vi har full respekt för Norrby som har utvecklats, men gör vi rätt saker så är vi det bättre laget. Det ska vi visa på hemmaplan.

Max Andersson har gjort tre mål på tre matcher. Det är en spelare FFF behöver se upp med.
– Ja, alla de fyra där framme är giftiga spelare. De har Max Olsson till vänster med en bra vänsterfot och attack. De har ett nyförvärv i Hansen som har sett intressant ut. Sedan har de en dribbler i Victorio till höger som utmanar och har en fin vänsterfot. De har tre vänsterfotade spelare där fram. De har spets där och ett homogent och bra lag. Linus Dahl är också en gammal bekantskap som vi känner väl till, säger ”Chrisse”.

Isaac Shears är sjuk och inte redo för spel. Det är inte heller Gabriel Johansson.

Truppen mot Norrby IF:
Anton Andersson
Tim Stålheden (K)
Linus Borgström
Noel Hansson
Nils Bertilsson
Remo Gotfredsen Grgic
Leonardo Farah Shahin
Melwin Kocanovic
Christoffer Carlsson
Lucas Sibelius
Oskar Lindberg
Pontus Carlsson
Rasmus Andersson
Melker Nilsson
Godwin Aguda
Gustav Lillienberg
Melker Larsson

Väskförbud råder. Säkra era biljetter i god tid HÄR. Here we go!