Imorgon är det dags för enkronasmatchen. Topplaget IFK Norrköping står för motståndet och FFF går för tre viktiga poäng.
– Förutsättningarna är goda för att vi ska få en bra match, säger Hasse Eklund.

Huvudtränaren tror att det blir en spännande match imorgon.
– Jag tycker att vi gjorde en bra match borta mot Norrköping, men lyckades tyvärr inte få med oss någon poäng. Mycket revansch ligger i luften. Vi är hemma på gräs. Det känns skönt att vara tillbaka på en riktig fotbollsplan. Förutsättningarna är goda, säger Hasse Eklund.
Han är tillfreds med insatsen mot Djurgården som sånär ledde till poäng mot serieledaren.
– Grabbarna jobbade det fantastiskt bra. Den där fighting spiriten och attityden var det länge sen jag såg. Det tar vi absolut med oss. Vi hade chansen in i 94:e minuten. Kan vi ha den attityden i resterande matcher ser det bra ut tycker jag, säger han.

FFF har besegrat Norrköping i två av sina tre hemmamatcher mot östgötarna i allsvenskan.
– Det är ett lag som vi kan spela jämnt med. Som lag kan vi matcha dem om vi har samma arbetskapacitet som mot Djurgården. Jag hoppas att statistiken håller i sig, säger Hasse Eklund.
Enligt honom ligger ”Pekings” styrka i offensiven.
– Norrköping har ett bra anfallsspel och har många olika sätt att anfalla på. De har många individuellt skickliga spelare som vi som lag måste plocka bort.
Mahmut Özen och Hampus Svensson är korsbandsskadade och Tobias Karlsson är avstängd. Kirill Pogrebnyak har skadeproblem. Positivt är att försvarsduon Tibor Brink Joza och Carl Johansson samt mittfältaren Marcus Mathisen är tillbaka i truppen.

Då det är enkronasmatch tror och hoppas Hasse Eklund att det blir mycket folk.
– Jag hoppas att falkenbergarna kommer och stöttar oss så att vi kan behålla kvalplatsen. Det är jämnt i botten och det kommer att vara ovisst in i det sista. Vi behöver all hjälp vi kan få, säger han.

Tränarteamet har tagit ut följande spelare i truppen:
Hampus Nilsson, Johan Brattberg, Ludvig Johansson, Melker Nilsson, Carl Johansson, Nsima Peter, Kalle Söderström, Robin Östlind, Christoffer Carlsson, Marcus Mathisen, Per Karlsson, Edi Sylisufaj, Jacob Ericsson, Mergim Laci, John Chibuike, John Björkengren, Anton Wede, Tobias Englund, Tibor Brink Joza (K).

Matchen på Falcon Alkoholfri Arena startar klockan 17.30.