Norrby IF
Imorgon eftermiddag möter Falkenbergs FF division 1-kollegan Oskarshamns AIK borta. FFF, som tvingas undvara tre spelare på grund av sjukdom, hoppas kunna fortsätta på segerspåret.

FFF besegrade inom loppet av några få dagar Ytterhogdal och Lilla Tjärby i Svenska cupen respektive DM.
– Vi fick kämpa och spela i 90 minuter i båda matcherna. Det var skönt att vi kunde vinna med en man mindre mot Ytterhogdal, men vi vet också att båda lagen är sådana som vi ska mäkta med utan problem. Vi måste bli mer effektiva och kliniska i avgörande lägen istället för att få feltouchar som leder till att chanser försvinner, säger Christoffer Andersson.

Imorgon ställs FFF mot Oskarshamns AIK och därefter väntar Utsiktens BK.
– Det är matcher som är fullt möjliga för oss att vinna. Oskarshamn var ett topplag förra året och Utsikten har sitt nyblivna superettan-lag. Det blir bra matcher för oss. Förhoppningen är att vi ska leverera i dessa matcher. Det är lite upp till bevis imorgon; att visa att vi ska vara ett lag för toppstriden, säger huvudtränaren och fortsätter:
– Vi jagar inte resultat utan vill utvecklas steg för steg, men jag har känt lite denna vecka att vi inte riktigt har varit påkopplade. Jag hoppas att det kan bli bättre imorgon. En del spelare var lediga måndag-tisdag, då är det en klassiker att någon träning sedan blir lidande. Alla är medvetna om att det gäller att stämpla in på jobbet. Det har vi pratat om.

Oskarshamns AIK har spelat 4-3-3 under försäsongen.
– De har haft samma tränare (Agim Hasani) ett tag och han är från Nybro, precis som jag. Måns Söderqvist spelar där, men annars är det inte många spelare som jag känner till på rak arm. Det är ett lag som säkert vill vara i toppen och ta steg vidare i sin utveckling. Det blir bra att se hur vi står oss mot en seriekonkurrent. Det är en viktig match för att få med sig en bra känsla. Vi går naturligtvis för seger, säger ”Chrisse”.
Trion Linus Dahl, Wilhelm Ärlig och Adam Eriksson missar matchen på grund av lindriga sjukdomar. Kwame Kizito, vars arbetstillstånd inte är beviljat ännu, är tillgänglig då det rör sig om en träningsmatch.

Truppen:

Tim Erlandsson
Gabriel Johansson
Kwame Kizito
Tim Stålheden
Tobias Karlsson
Robin Hofsö
Christoffer Carlsson
Umar Bala Muhammed
Nadeem Omar
Lucas Sibelius
Linus Borgström
Melker Nilsson
Melker Larsson
Godwin Aguda
Oskar Christiansson
Oliver Hintsa
Elliot Hintsa
Rasmus Fridolf

Avspark sker klockan 15.00 på Arena Högsby.