Norrby IF
Under lördagen mötte Falkenbergs FF Oskarshamns AIK på bortaplan. Och det blev en stor triumf för FFF, som vann med hela 4-0.
FFF ledde med klara 3-0 i paus efter mål av Godwin Aguda, Oliver Hintsa och ett självmål. I andra halvlek gjorde Aguda sitt andra mål för dagen och fastställde slutresultatet till 4-0. FFF vann alltså träningsmötet mot kommande seriekollegan med klara 4-0 trots Adam Eriksson, Linus Dahl och William Ärlig på sjukdomslistan.

– Vi är jättenöjda med matchen! Oskarshamn började matchen ganska bra och skapade en hyfsad chans tidigt. Därefter började vår press bita bättre och vi störde de ordentligt i vårt höga presspel. Efter tio minuter pressade vi fram en bollvinst där vi sen friställde Aguda i straffområdet och gjorde 0-1. Därefter gick det fort och vi gjorde 0-2 två minuter senare efter ett självmål på ett inspel ifrån Linus Borgström, säger assisterande tränaren Tobias Tuvesson och fortsätter:
– 0-3 gjorde Oliver på straff efter 15 minuter! Där hade vi en bra sekvens i vårt anfallsspel där vi metodiskt tog oss in deras straffområde och Aguda blev nedriven. Första halvlek var riktigt bra där vi var aggressiva i vårt presspel och vi hade ett bra och vårdat passningspel.
”Tuve” fortsätter:
– Andra halvlek såg hyfsat lik ut där vi fortsatte jobba hårt och arbeta med vårt presspel. Efter 55 minuter gjorde vi 0-4 efter ett tidigt djupledspass ifrån ”Stoffe” till Aguda som vände upp och sköt med vänstern ifrån distans. Riktigt snyggt! Oskarshamn hade två bra målchanser i andra varav en dubbelchans där Tim Erlandsson gjorde riktigt bra räddningar.
FFF vann till slut matchen med 4-0.
– Skönt med seger och skönt med en kollektivt stabil insats! Skönt för vårt självförtroende, säger Tobias Tuvesson.

Så startade FFF:
Tim Erlandsson – Linus Borgström, Tim Stålheden (K), Tobias Karlsson, Melker Larsson – Lucas Sibelius, Christoffer Carlsson – Melker Nilsson, Godwin Aguda, Oliver Hintsa – Robin Hofsö